3 שנות מאסר נגזרו על נשיא מצרים לשעבר מובארק

בית המשפט בקהיר, שזיכה את הנשיא המודח על חלקו בהרג מפגינים ובשחיתות, קיבל את הערעור שהוגש נגד ההחלטה וגזר 3 שנות מאסר על מובארק ושני בניו, עלא וגמאל, בגין פרשת השחיתות

מצרים חוסני מובארק / צלם: רויטרס
מצרים חוסני מובארק / צלם: רויטרס

רק לפני כחצי שנה התחוללה דרמה בבית המשפט בקהיר, כשנשיא מצרים המודח חוסני מובארק זוכה מאחריות להרג מפגינים וממעורבות בפרשת שחיתות. הבוקר (שבת) התקבל הערעור על ההחלטה בעניין פרשת השחיתות, ועל מובארק נגזרו 3 שנות מאסר.

במסגרת המשפט החוזר שנערך הבוקר בקהיר בפרשת השחיתות גזרו השופטים 3 שנות מאסר, לא רק על מובארק, אלא גם על שני בניו של הנשיא המודח, עלא וגמאל. בית המשפט פסק כי משפחת הנשיא אכן השתמשה בכספי ציבור לצרכים משפחתיים.

מובארק, שהופל מכסאו בשנת 2011, התייצב בסוף נובמבר 2014 בבית המשפט בפרברי קהיר ושמע מפי השופטים כי הוא אינו אשם בהרג המפגינים, וכי הוא נקי מאשמה בפרשת השחיתות. מובארק הביע אמון מלא בחפותו, והחלטת השופטים התקבלה בקריאות צהלה בבית המשפט. בניו של מובארק חגגו את זיכויים בתא הנאשמים.

המנהיג המודח כבר הורשע בעבר בהרג המפגינים ואף נשלח למאסר עולם, אך הוא הגיש ערעור על ההחלטה, ובעקבות כך נפתח המשפט החוזר שהביא לזיכוי הדרמטי לפני כחצי שנה. וכך, לאחר שהורשע וזוכה - הוא מורשע פעם נוספת.

"שירתתי את ארצי במשך 62 שנים, כלוחם וכמנהיג", טען מובארק בפני השופטים לפני כשנה. "אני מתקרב לסוף חיי במצפון שקט. חוסני מובארק שמופיע בפניכם, לא הורה להרוג מפגינים".