פרה חולבת

נמצאו "האשמים" בבעיית יוקר המחיה בישראל. האמנם?

"מבט שני", יום ד' 21:00, ערוץ 1

בין הכתבות שישודרו הערב במסגרת "מבט שני" כדאי לשים לב לאחת - זאת שמתארת איך "פותרת" הממשלה את בעיית יוקר המחיה בעזרת ריסוק החולייה הכי חלשה בשרשרת.

במילים אחרות: בין תנובה, שטראוס ורשתות השיווק שגוזרות קופון נכבד על גבי תשוקתנו לחלב ומוצריו, נמצאו "האשמים" ביוקר המחיה: הרפתנים.

מי שמשכימים ב-3 לפנות בוקר כדי לחלוב את הפרות סומנו כמטרה, במקום מי שמתעוררים בשעה שפויה יותר כדי לחלוב את הציבור.

עד דמעות

"ובחרת בחיים", יום ד' 22:00, ערוץ yes דוקו

בפעם הקודמת שבה המלצתי על הסרט התיעודי הזה, חששתי שיאזלו המילים ממקלדתי עד שאסיים לתאר את התפעלותי ממנו. לכן הפעם נעשה את זה לאקוני: בין כל סרטי התעודה החשובים שיצר ניר טויב במהלך שנות עבודתו הרבות, שירת הברבור שלו היא המרגשת מכולן.

זה לא רק הסרט התיעודי הטוב ביותר של 2014, אלא גם, ואולי בעיקר, סרט חובה לכל מי שחלה או יחלה או שמישהו בסביבתו יחלה חלילה בסרטן.

בעוד ברמה התקשורתית מתלהט הוויכוח באשר למי ינהל את המערכת הרפואית מבחוץ, מספק טויב מבט נוקב על איך שהיא מתנהלת מבפנים ועל איך אפשר לנצח אותה בכל זאת - כמה חבל, במקרה דנן, שלא את הסרטן.

* ציון: 10

הצל שלי ואני

ריאל מדריד-יובנטוס, יום ד' 21:45, ערוץ 2 רשת

לאורך המאה שעברה, ייתכנו אולי שני עשורים שבהם היה סובל כדורגלן מוכשר ככריסטיאנו רונאלדו מתחרות כלשהי: שנות ה-60 של פלה ושנות ה-80 של מראדונה. לרוע מזלו, הוא לא נאלץ להתחרות עם שני אלה, אלא דווקא עם מי שמרחף מעל הדשא כמו שמייקל ג'ורדן ריחף בשעתו מעל הפרקט.

לכאורה המשימה של רונאלדו הערב היא לנצח את יובנטוס - משימה קשה אך אפשרית. למעשה המשימה שלו קשה בהרבה: לנצח את מסי.

מה לא נאמר על הצמד הזה? שאשרינו שזכינו, כחובבי כדורגל, לחיות בעידן שבו שני הענקים האלה נלחמים, שהיריבות ביניהם מזכירה את קנאתו של סליירי במוצארט, ואילו אני, אם יורשה לי, מבקש להנמיך את העניין לגובה העיניים (אם כי לא לגובה הדשא): נניח שאתה בן 30, כל שריר בגוף שלך מעוצב לעילא, אתה מרוויח יותר מכפי שתוכל לבזבז למרות מאמציך הכנים, וזה עתה נפרדת מאחת הדוגמניות המפורסמות בעולם כדי לפנות מקום לקולגות שלה.

בינתיים, בעיר אחרת, חי לו איש נמוך ולא נאה במיוחד שמרוויח פחות כסף ממך, ועדיין כולם טוענים שהוא גדול ממך, גדול מכולם אי-פעם. נו, עכשיו אתם מבינים כמה קשה להיות כריסטיאנו רונאלדו?