גאדג'טים: מערכת אודיו של סמסונג - מוזיקה בכל חדר

מערכת ה-Wireless Audio Multiroom של סמסונג הוא לא פתרון זול, אבל הוא מאפשר להפוך את כל הבית לעולם מוזיקלי ■ הצליל מוצלח, העיצוב אלגנטי מאוד והתפעול פשוט ■ החיסרון הוא באפליקציה, שלא מאפשרת חופש האזנה מוזיקלי כמו שהיינו רוצים

מהפכת הסמארטפונים ושירותי המוזיקה כמו iTunes או אפליקציות הזרמת שירים הפכו את אוסף השירים שלנו לזמין בכל מקום. אנחנו מקשיבים למוזיקה במשרד, בריצה בפארק, באוטובוס ובאוטו. גם בבית המוזיקה מתנגנת דרך הטלוויזיה, מערכת ההגברה או באמצעות רמקול נייד.

החיסרון הוא שכדי להקשיב בחדר אחר בבית, אנחנו צריכים להגביר את הווליום. חברת סמסונג החלה לשווק מוצר ששמו Wireless Audio Multiroom, שמקבל השראה מפתרונות קודמים (למשל, Sonos).

התקנה: WAM היא מערכת המסוגלת לגדול כל הזמן. הלקוח רוכש בתחילה HUB המתחבר לראוטר הביתי ורמקול יחיד או יותר (כל הזמן ניתן להוסיף עוד רמקולים). ה-HUB מחבר את הרמקולים ל-WiFi ומאפשר שליטה בכל המערכת הזו באמצעות אפליקציה בסמארטפון. ההתקנה מאוד פשוטה. לאחר חיבור ה-HUB באמצעות כבל רשת לראוטר, הרמקולים מזהים את הרשת אוטומטית.

רמקולים: הרעיון המרכזי ב-WAM היא האפשרות להאזין למוזיקה בכל חדר בבית. לכן, המשתמש רוכש מספר רמקולים. אנחנו בדקנו את ה-M7 שמוקם בסלון ואת ה-M5 שמוקם בחדר עבודה. היכולת של WAM היא לנגן מוזיקה שונה בכל חדר או להשמיע את אותה מוזיקה בכל הבית. כך, אם יש מרפסת או גינה, ניתן להקשיב לשירים בצורה אחידה. השליטה מתבצעת באמצעות האפליקציה. כל הזמן ניתן להעביר שירים או לשלוט בעוצמת הסאונד לפי העדפה.

אפליקציה: לאחרונה סמסונג עדכנה את אפליקציית המוזיקה של WAM. האפליקציה חשובה כי היא נקודת הממשק של המשתמש עם המערכת. האפליקציה מציעה מספר דרכים להאזנה. אפשר להאזין לשירים הנמצאים פיזית בסמארטפון או במחשב וגם להקשיב לשירותי מוזיקה אינטרנטיים, כמו TuneIn, Rdio ו-8tracks.

התאימות לשירותי מוזיקה חשובה מאוד. אם האפליקציה של סמסונג לא תומכת בשירות שאתם משתמשים בו (למשל, סלקום ווליום, אורנג' MyBeat, מיוזיקס או Tidal), לא תוכלו לשמוע דרך כל הרמקולים בו זמנית, אלא רק דרך רמקול בודד בקישוריות בלוטות'.

גם שירותים שפעילים בחו"ל וחלק מהמשתמשים בארץ עובדים איתם, למשל, גוגל מיוזיק, דיזר וספוטיפיי, לא ניתנים לתפעול בארץ. זה חיסרון גדול שכדאי לקחת בחשבון, כי כדי ליהנות ממערכת מוזיקה מושלמת, צריך לחכות שסמסונג תוסיף את כל השירותים שהישראלים משתמשים בהם.

סאונד: הצליל שה-M7 מספק עשיר, נעים לאוזן עם באס סביר ועוצמה גבוהה. הצליל של ה-M5 משונמך לעומתו. הוא טוב, אבל פחות רחב ומעט מעט עמום. עדיין איכות סאונד טובה. ההפרש במחירים משמעותי בין הדגמים, כדאי לשים לב לזה.

מחירים: 2,500 שקל ל-M7, עבור רמקול M5 צריך להוסיף 1,900 שקל. בנוסף, חייבים לרכוש HUB שמחירו 650 שקל. סך הכול, 5,050 שקל. מובן שאפשר להוסיף עוד רמקולים ולרשת את כל הבית במוזיקה מאותה מערכת.

בשורה התחתונה: WAM הוא לא פתרון זול, אבל הוא מאפשר להפוך את כל הבית לעולם מוזיקלי. הצליל מוצלח, העיצוב אלגנטי מאוד והתפעול פשוט. החיסרון הוא באפליקציה, שלא מאפשרת חופש האזנה מוזיקלי כמו שהיינו רוצים.

ציון: 9.