מועצת הכבלים קנסה את ערוץ הספורט TRACE ב-202 אלף שקל

טוענת כי ערוץ TRACE שידר משחקים מליגת האלופות ומהפרמיירליג, בניגוד לאישור שניתן לערוץ בעת הפעלתו ■ בערוץ זועמים: המועצה מונעת מהצופים תוכן בחינם כדי לשרת את הערוצים בתשלום

ערוץ הספורט TRACE נקנס בסוף השבוע בסכום חסר תקדים של 201,600 שקל על-ידי מועצת הכבלים והלוויין, בטענה כי שידר במספר מקרים תכנים בניגוד לאלה שנכללו באישור שניתן לערוץ על-ידי המועצה. את הקנס יש לשלם באופן מיידי.

TRACE הוא ערוץ ספורט חינמי שמוצע ללקוחות הכבלים והלוויין ומופק על-ידי חברת אימג'ין מדיה.

במהלך החודשים האחרונים מתנהל בין מועצת הכבלים והלוויין לבין TRACE, ערוץ הספורט שעלה לאוויר בהוט וב-yes לפני כשנתיים, הליך של בירור בנוגע לטענות של המועצה על הפרות שביצע לכאורה הערוץ בתכנים אותם שידר.

בפברואר האחרון שלחה המועצה מכתב למנהלי הערוץ, ובו פירטה רשימה של 6 מקרים שונים, בחודשים ספטמבר ואוקטובר 2014, בהם שידר הערוץ משחקים מהפרמיירליג האנגלית, מהבונדסליגה הגרמנית ומליגת האלופות, זאת למרות ש"באישור הערוץ נקבע במפורש כי באשר לתכני ספורט הערוץ לא ישדר מפעלי ספורט ו/או משחקים בשידור חי ו/או בשידור חוזר".

מדובר במשחקי ליגת האלופות בין צסק"א מוסקבה לבאיירן מינכן ובין ספורטינג ליסבון לצ'לסי; במשחקי הפרמיירליג בין צ'לסי לסוונזי, ובין צ'לסי לאברטון; ובמשחק הבונדסליגה בין המבורג לבאיירן מינכן.

ב-TRACE מחזיקים בין היתר בזכויות השידור של ערוצי הקבוצות של צ'לסי ובאיירן מינכן. בהליך הבירור טענו ב-TRACE כי המשחקים המדוברים שודרו במסגרת התכנים הנכללים ומגיעים לערוץ מערוצי הקבוצות של צ'לסי ובאיירן מינכן, ובכל מקרה הועברו בשידור חוזר בין שבועיים לחודש לאחר שמשחקים אלו כבר התקיימו.

מנהלי הערוץ טענו כי תמוה בעינים מדוע המועצה מונעת מהצופים ליהנות מתכנים בערוצי חינם. עוד ציינו בערוץ כי ברגע שהגיע המכתב מהמועצה, והחל הליך הבירור - הורידו ב-TRACE ישראל מהאוויר את ערוצי הקבוצות, זאת מאחר שאין בסמכותם לערוך את התכנים שמגיעים מהפיד העולמי של ערוצי הקבוצות.

בנוסף, בין יתר הטיעונים שהושמעו בפני המועצה צוין על-ידי הערוץ כי מדובר בשירות נוסף שנותן הערוץ החינמי לצופים ובמסגרת תכנים שהוא מחזיק בהם, ובכל מקרה מדובר במשחקים ששודרו שבועות לפני כן בערוצים בתשלום (ערוצי הלייב והגולד של ערוץ הספורט, וערוצי צ'רלטון).

בערוץ הביעו זעם בפני המועצה על התנהלותה בעניין, וטענו כי המועצה משתפת פעולה עם ערוצי הספורט הקיימים - על מנת שהערוצים בתשלום לא יפגעו.

מערוץ TRACE סירבו להגיב. תגובת מועצת הכבלים והלוויין טרם התקבלה.