שידורי עידן פלוס לא יחזרו לעבוד היום בצורה תקינה

כ-200 תושבי גבעתיים, ובהם ח"כ מיקי רוזנטל וראש העיר רן קוניק, חסמו את ניסיונות חברת בזק להגבהת האנטנה, במחאה על הגברת הקרינה

הפגנת תושבי גבעתיים נגד אנטנה עידן פלוס / צילום: עיריית גבעתיים
הפגנת תושבי גבעתיים נגד אנטנה עידן פלוס / צילום: עיריית גבעתיים

אתמול (א') הודיעה הרשות השנייה כי העבודות לשיפור הקליטה בשידורי עידן פלוס קיבלו היתר מהמשרד להגנת הסביבה. בחברת בזק הודיעו כי הגבהת האנטנה תתבצע היום (ב'), אולם לאחר שתושבי גבעתיים הפגינו במחאה על הגברת הקרינה במהלך הבוקר מול המתקן בגבעת קוזלובסקי, החליטו בבזק לדחות את העבודות. כבר אתמול בערב ובמהלך כל הלילה חסמו משאיות את הכניסה למתקן האנטנה ברחוב רמה.

הבוקר הגיעו כ-200 תושבי גבעתיים, ביניהם גם חבר הכנסת מיקי רוזנטל וראש העיר רן קוניק, בכדי למנוע ניסיון כניסה של בזק למתחם האנטנה. עיריית גבעתיים הציבה צופים בכדי למנוע את העבודות במתקן.

בעיריית גבעתיים אמרו היום כי "לאחר דין ודברים ארוך בין הרשות השנייה, בזק ועיריית גבעתיים, נקבעה פגישה ל-18 במאי בין ראש עיריית גבעתיים, רן קוניק, היחידה לאיכות הסביבה והמשרד להגנת הסביבה, בכדי לבחון את החלופות האפשריות לפתרון הבעיה אשר נוצרה עקב חריגות הקרינה בגבעת קוזלובסקי. לתדהמתנו הרבה גילינו כי הרשות השנייה הוציאה הודעה חד-צדדית לתקשורת, בו היא מצהירה על כוונתה, באמצעות בזק, לעלות ללא דיחוי לשטח ולבצע פעילות להגבהת אנטנה - וזאת בניגוד גמור לסיכומים בין הצדדים.

"מבחינתנו מדובר בניסיון נואל לביצוע מחטף על חשבון בריאותם של תושבי גבעתיים, וזאת מבלי שהובאו הנתונים המדגימים כי לאחר הגבהת האנטנות לא תהיה חריגה בקרינה. כאמור, כל פתרון צריך להיות על דעת עיריית גבעתיים, האמונה על שלום תושביה.

"לצערנו הרב, המשרד להגנת הסביבה כושל בתפקידו ומוכיח כי השמירה על איכות חיי התושבים אינה עומדת בראש סדר העדיפויות שלו, זאת ועוד שעיריית גבעתיים ותושביה הם אלה אשר ביצעו בדיקות עצמאית והוכיחו כי בדיקות העבר של המשרד להגנת הסביבה אינן משקפות את המצב בשטח", נמסר.

קוניק אמר בהפגנה: "ברור לנו שההפגנה הזו היא צעד הצהרתי חלקי במאבק המלא, שבסופו של דבר מטרתו שדבר לא יעשה כאן, בגבעת קוזלובסקי, ללא ידיעתנו והסכמתו. חמור מאד בעיניי שבעוד אנו לתומנו מתכוננים לפגישה עם המשרד להגנת הסביבה, האמורה להתקיים היום - אותו משרד פעל מאחורי גבנו ונתן לבזק אישור לפעול במקום בניגוד לסיכומים.

"אנו שוקלים את צעדנו, אך אנו מבטיחים כי לא ננוח ולא נשקוט - שידורי טלוויזיה לא יבואו על חשבון בריאותם של תושבי גבעתיים. מטרתנו הסופית היא ששטח חוות האנטנות יעבור לבעלות עיריית גבעתיים כבר בשנה הקרובה".