ארדן פותח חזית מול נתניהו: יניח הצעת חוק לפירוק בזק

ארדן: "בשנים האחרונות נקטה בזק בכל פעולה אפשרית כדי לתקוע ולעכב את יישום הרפורמה שתוזיל בעשרות אחוזים את העלויות לציבור"

גלעד ארדן / צילום: איל יצהר
גלעד ארדן / צילום: איל יצהר

פותח חזית מול נתניהו: שר התקשורת לשעבר גלעד ארדן מגבש הצעת חוק שתונח על שולחן הכנסת בשבועות הקרובים לפירוק בזק .

ארדן הודיע היום כי הוא מתכוון להניח את ההצעה, שתחייב את בזק למכור את החזקותיה בכל חברות התוכן והשירותים.

"בשנים האחרונות נקטה בזק בכל פעולה אפשרית כדי לתקוע ולעכב את יישום הרפורמה שתוזיל בעשרות אחוזים את העלויות לציבור. לכן הגעתי למסקנה שהדרך הנכונה להתמודד עם מונופול כה עוצמתי היא לחייב את בזק למכור את כל החזקותיה בתחום התוכן והשירותים ולהשאירה כחברה תשתית בלבד", מסר ארדן.

המהלך מגיע יום לאחר שרה"מ נתניהו פיטר בשיחת טלפון את מנכ"ל משרד התקשורת אבי ברגר, אותו מינה ארדן, וזאת לאחר שארדן סירב לשבת בממשלת נתניהו לאחר שרה"מ לא העניק לו את תיק הפנים המורחב.

הפירוק של בזק לחברת תשתיות ולחברת שירותים הוא נושא שעלה בעבר בכמה הזדמנויות אך למשרד התקשורת לא היה אף פעם האומץ ליישם את המהלך ולכן העדיפו להשתמש ברעיון כנשק יום הדין, למקרה שבו בזק תמנע כל רפורמה בשוק התקשורת.

גם ועדת חייק שעל בסיס הצעותיה הוכנה הרפורמה, קבעה בהמלצותיה, שאם רפורמת הפס הרחב לא תיושם ולא ניתן יהיה להשתמש בתשתיות בזק לטובת המתחרים, אזי יש לשקול את פירוק החברה לתשתיות ולשירותים.

אבי ברגר, מנכ"ל המשרד, אמר בראיון לגלובס לפני מספר שבועות כי היה ובזק תמשיך להתנהג באופן שבו היא מתנהגת ולתקוע מקלות בגלגלי הרפורמה, הוא ימליץ לשר התקשורת הבא לפרק את בזק.

פירוק מונופול תשתיתי הוא בעל משמעות נרחבת, והמודל נוסה באנגליה שם הוא לא נחל הצלחה רבה. יחד עם זאת הוא נועד לאפשר למפעילים שהם חסרי תשתית להשתמש בתשתיות המונופול, מבלי שהוא יוכל להתערב ולתעדף את חברת השירותים על פני יתר החברות המתחרות.