המעוז האחרון: מודן חוזרת למכור ברשת סטימצקי

לפני כשנה, במסגרת העברת הבעלות ברשת, חתמו יתר ההוצאות הבולטות על הסכם למכירת ספריהן בסניפיה ■ עתה הסכימה מודן לתנאים דומים לאלה שנחתמו עם שאר ההוצאות

מודן חוזרת למכור את ספריה ברשת סטימצקי - כך נודע ל"גלובס". שבועיים לפני שבוע הספר, בימים האחרונים הוסכם בין הצדדים כי ספרי ההוצאה יחזרו לחנויות הרשת ויימכרו שם לצד ספרי ההוצאות האחרות.

הדרמה בהקשר הזה החלה לפני כשנה, אז, לאחר המשבר הקשה בסטימצקי, עברה הבעלות לידי קבוצת רוכשים חדשה בראשות יפית גרינברג (ג. יפית). קבוצת הרוכשים התנתה את מכירת ספרי ההוצאות בכך שיסכימו לתספורת של 30% מהחוב כלפיהן ולפריסת היתר.

בתחילה ההוצאות הגדולות, מלבד כנרת-זמורה-ביתן, התנגדו לכך בתוקף. אולם בהדרגה כל ההוצאות הבולטות, מלבד מודן, הסכימו לקבל על עצמן תנאים אלה. מודן התמידה בסירובה, וכך למעשה ספריה נמכרו בעיקר ברשת המתחרה, צומת ספרים, שמודן מחזיקה בחלק מהבעלות עליה.

ל"גלובס" נודע כי ההסכם שנחתם עתה בין מודן לסטימצקי הוא לפי תנאים דומים לאלה שנחתמו עם יתר ההוצאות לפני כשנה. כלומר, היא תיתן לרשת כ-55% הנחה על ספרים בתקופת ההגנה ו-60% הנחה על ספרים בני יותר משנה וחצי.

מודן הוקמה ב-1970 בידי עודד ושולה מודן, לאחר שעודד רכש את הוצאת א. לוין אפשטיין. מדובר באחת ההוצאות הגדולות בארץ, ובמהלך השנים יצאו אצלה לאור ספריהם של כמה מהסופרים המקומיים הבולטים, כמו גלילה רון-פדר ואלונה פרנקל, וספריהם המתורגמים של סופרים מחו"ל כמו ג'ון גרישם. בשנתיים האחרונות בלט אצלה, בוודאי מבחינת היקף המכירות, הספר "מלכת היופי של ירושלים" שכתבה שרית ישי-לוי, אשר מכר יותר מ-150 אלף עותקים. מנכ"לית ההוצאה היא רוני מודן, והיו"ר הוא אביה, עודד.

מסטימצקי נמסר כי "החברה אינה מנהלת את ענייניה העסקיים באמצעות כלי התקשורת".