עובדי ההפקה לא קיבלו שכר: חשש לצילומי גמר "משחקי השף"

ארגון עובדי מקצועות הטלוויזיה והקולנוע הורה לעובדי הפקת "משחקי השף" לא להתחיל מחר בצילומי גמר התוכנית, עד אשר לא יקבלו מאולפני ג.ג את שכר חודש מארס ■ מנכ"ל אולפני ג.ג: "הכסף הועבר"

ארגון עובדי מקצועות הטלוויזיה והקולנוע (אקט) הורה לעובדי הפקת "משחקי השף" לא להתחיל מחר (ד') בצילומי גמר התוכנית, עד אשר לא יקבלו מאולפני ג.ג את שכר חודש מארס.

העונה השנייה של התוכנית של זכיינית ערוץ 2 רשת צולמה מראש בשבועות האחרונים, ומחר אמור להצטלם פרק הגמר. ואולם, לטענת עובדי המקצועות הטכניים - ובהם צלמים, אנשי קול ועובדי במה - מעסיקתם, חברת אולפני ג.ג נווה-אילן של יורם גלובוס, מלינה את שכרם, והם טרם קיבלו את השכר המגיע להם בגין העבודה שביצעו לפני חודשיים, שהיה אמור לעבור אליהם ב-15 במאי.

יש לציין כי הטענות הנוגעות לסכסוך העבודה אינן נוגעות לזכיינית רשת.

על-פי הסכמי העבודה, העובדים הטכניים - כ-20 עובדים - מקבלים את שכרם לפי שוטף+45, כלומר חודש וחצי אחרי ביצוע העבודה בפועל.

עידן אור, מנכ"ל אקט, טוען כי בג.ג משלמים באופן לא קבוע כבר מאז ספטמבר 2014. לדבריו, "לאחר התנהלות מאוד ארוכה בחודשים האחרונים מול ג.ג בנוגע להלנת שכר מתמשכת של עובדי מקצועות הסט בהפקות השונות, כשבכל חודש מחדש נמצאים פתרונות טלאי על טלאי ומשברים חוזרים והלנת חוזרת של משכורות, הפעם של חודש מארס - הודענו לעובדים לא להיכנס מחר לעבודה כל עוד לא ישולם השכר".

מנכ"ל ג.ג, יובל מטרי, מסר כי "הלכנו דרך מאוד ארוכה, ולא ברור לי למה ארגון אקט מנסה לעשות כותרות. הכסף הועבר, והעובדים יראו את ההעברה מחר בבנק. אנחנו עושים את המקסימום, לאור מצב השוק, לעמוד בכל תשלומינו".

מרשת נמסר: "אנו מצרים על העובדות המוצגות בכתבה זו, שכן רשת מעבירה את הכסף לחברת ההפקה, וחברת ההפקה מעבירה זאת לג.ג במועד ובזמן".