הסטארט-אפ הישראלי Wibbitz מגייס 8 מיליון דולר

החברה הישראלית פיתחה טכנולוגיה שמאפשרת לייצר באופן אוטומטי סרטון וידיאו על בסיס כתבת טקסט ארוכה, על-גביו ניתן להעלות פרסומת מקדימה, להעניק לקהל הקוראים אפשרות לצפות בווידיאו במקום לקרוא כתבת טקסט, ולייצר מקור הכנסה נוסף ללא השקעה כספית

WIBBITZ / צילום: איל יצהר
WIBBITZ / צילום: איל יצהר

הסטארט-אפ הישראלי Wibbitz, שפיתח טכנולוגיה שמאפשרת לייצר באופן אוטומטי סרטוני וידיאו מכתבות טקסט, מגייס 8 מיליון דולר בהובלת חברת NantMobile שבבעלות המיליארדר פטריק סון-שיונג, לצד המשקיעים הקיימים הורייזון ונצ'רס של המיליארדר לי קא שינג, לול ונצ'רס, Initial Capital ו-Kima Ventures. בסך הכול גייסה עד היום החברה 11.8 מיליון דולר.

החברה, שהוקמה ב-2010 על-ידי זוהר דיין ויותם כהן, פיתחה טכנולוגיה שמאפשרת לייצר באופן אוטומטי סרטון וידיאו על בסיס כתבת טקסט ארוכה. על-גבי אותו סרטון וידיאו שנוצר באמצעות הטכנולוגיה של Wibbitz ניתן להעלות פרסומת מקדימה (Pre Roll) וכך לא רק להעניק לקהל הקוראים אפשרות לצפות בווידיאו במקום לקרוא כתבת טקסט, אלא לייצר מקור הכנסה נוסף ללא השקעה כספית. המודל העסקי של Wibbitz נשען על חלוקה בהכנסות מפרסום על-גבי הסרטונים שהטכנולוגיה שלה מייצרת.

הגיוס הנוכחי נועד כדי להרחיב את פעילות החברה בסניף הניו יורקי שלה, עליו אחריו דיין, המשמש גם כמנכ"ל החברה. בין היתר ישמשו כספי הגיוס כדי להרחיב את צוותי הפיתוח העסקי, המכירות והשיווק. בכוונת Wibbitz לגייס כ-20 עובדים חדשים בחודשים הקרובים. יש לציין כי החברה ממשיכה להפעיל את מרכז הפיתוח שלה בישראל, אותו מנהל יותם כהן.

"תוכן וידיאו באיכות גבוה הוא כבר לא מוצר יוקרה עבור אתרי תוכן אלא דבר הכרחי. ברוב המקרים יקר לייצר ולתחזק תכני וידיאו. הטכנולוגיה שלנו פותרת את הנושא הזה", הסביר דיין. "חדרי החדשות מתכווצים אבל עלויות הפקת הווידיאו נשארת יקרות. עם זאת, יש ביקוש ער לפרסום בווידיאו. המוצר של Wibbitz מאפשר להוריד לחץ מאנשי התוכן מלייצר תכני וידיאו חדשים כדי למכור על-גביהם פרסום ובד בבד לאפשר למנהלי אתרי התוכן למצוא מקורות הכנסה חדשים".