שווי נכסיו של עו"ד רונאל פישר - 14.7 מיליון שקל לפחות

שווי דירתו של פישר בת"א: 9 מיליון שקל ■ בחשבונות הבנק שלו נמצאו 5.7 מיליון שקל ■ האאודי שווה 275 אלף שקל, וכלי השייט - "רק" 150 אלף שקל

14.7 מיליון שקל לפחות - זהו סך שווי נכסיהם של עו"ד רונאל פישר ואשתו, שנתפסו במסגרת בקשת העיקול שהגישה המדינה נגד פישר במקביל להגשת כתב האישום נגדו בשבוע שעבר.

שווי דירתו של פישר בתל-אביב הוא 9 מיליון שקל, ובניכוי המשכנתא הרובצת על הדירה - 6.5 מיליון שקל. בחשבונות הבנק של פישר שוכנים לבטח 5.7 מיליון שקל. האאודי של פישר שווה 275 אלף שקל. כלי השייט של פישר שווים "רק" 150 אלף שקל.

חטטני וצהבהב ככל שיהא הדבר, רבים הסתקרנו בשבועות האחרונים מהשאלה כמה הרוויח פישר מאימפריית השוחד שניהל לכאורה. הסכומים שגבה פישר, לפי כתב האישום, בתמורה למידע מחקירות או סגירתן, נעו בין אלפי שקלים בודדים בודדים לבין מיליונים לכל "פעולה" - כמו הדלפת מידע מחקירה מתנהלת או סגירת תיק חקירה באמצעות שותפו לאימפריה, רב-פקד בדימוס ערן מלכה. הכול לכאורה כמובן.

כך לדוגמה, בכתב האישום נטען כי פישר גבה מאילון מכלוף, אחד מ"לקוחותיו", סכום של כ-5,000 שקל בלבד בתמורה למידע על מועד מעצרו, מאחר ש"זה מה שהיה עליו". מאלון חסן, לעומת זאת, דרש פישר 150 אלף דולר בתמורה לסגירת החקירה נגדו, לכאורה.

הסכום הגבוה ביותר שנטען שביקש פישר מאדם בתמורה ל"טיפול" בחקירה פלילית הוא 2 מיליון דולר. את הסכום הזה דרש לכאורה פישר מעו"ד רועי בר, בתמורה לסגירת החקירה ב"פרשת הקבלנים".

בשבוע שעבר התפרסם כי בד-בבד עם הגשת כתב האישום ביקשה המדינה לעקל רשימה של נכסים של פישר, לרבות: 3 דירות בתל-אביב, שני כלי שייט הרשומים על שמו, מכונית מסוג אאודי, כסף מזומן שנתפס בביתו בשווי כולל של 85 אלף שקל, ואת יתרת החשבון בכל אחד מ-8 חשבונות הבנק שלו.

סך שווי הנכסים הללו, למעט אחת מן הדירות, מגיע כאמור ל-14.7 מיליון שקל, בניכוי חובות שונים הרובצים על חלק מהנכסים.

הנכסים של פישר
 הנכסים של פישר

הבטיחו יאכטות, קיבלנו חסקה

הנכס היקר ביתר שבו מחזיק פישר, יחד עם אשתו, הוא דירת המגורים של משפחתו בתל-אביב. שווי הדירה כ-9 מיליון שקל כאמור, ובניכוי המשכנתא - 6.5 מיליון שקל.

לבני הזוג פישר יש דירה נוספת בתל-אביב ששוויה כ-2.7 מיליון שקל וכ-2 מיליון שקל בניכוי המשכנתא. לא ידוע מה שווי דירה נוספת שנטען ששייכת לפישר, אך ל"גלובס" נודע כי פישר מכחיש שמדובר בנכס שבבעלותו.

רכב האאודי של פישר, שנרכש לפני כחצי שנה, נקנה תמורת כ-275 אלף שקל.

שווי הסירות של פישר, שתוארו בעבר כ"יאכטות", עשוי לאכזב את חובבי הסנסציות - השווי עולה כדי 150 אלף שקל "בלבד".

בחשבונות הבנק של פישר, לרבות חשבונות פנסיה ונאמנות, נתפסו כ-5.7 מיליון שקל. בכספת של פישר נתפסו כ-80 אלף שקל.

סך כל הכספים שצוין שקיבל לכאורה פישר בכל הפרשיות המתוארות בכתב האישום שהוגש נגדו בשבוע שעבר, עולה כדי 1.2 מיליון שקל בלבד. מרבית הסכום נוגע לאותו ריטיינר ש"סידר" לכאורה לפישר, מנכ"ל נתיבי ישראל (מע"צ) לשעבר ואחד הנאשמים בפרשה, שי ברס. מדובר בסכום של 730 אלף שקל, שקיבל משרדו של פישר כשכר-טרחה ממע"צ. פישר צפוי לטעון כי תמורת סכום זה (אותם 730 אלף שקל) ניתנה עבודה משפטית כלשהי, כלומר שאין לראות בכל הסכום ככספי שוחד לכאורה.

כמו שמעיד הזרם הבלתי פוסק של הסיפורים ותתי-הפרשיות המתפרסמים מדי יום בפרשה, כך גם שווי נכסיו של רונאל פישר מעיד לכאורה כי עד כה נחשף רק קצה הקרחון מהאימפרייה שניהל פישר, לפי האישומים. זאת, בהנחה שפישר עשה את מרבית הונו מאותה אמפריית שוחד לכאורה. ישנה כמובן אפשרות שפישר עשה גם חלק מן הכספים (והוא בוודאי יטען שאת כלל הכספים) ביושר.

על כל פנים, אל תיפול רוח הקהל מכך ש"הבטיחו" לו יאכטות, והוא קיבל משהו שדומה יותר לחסקה. אם מעשיות רונאל פישר ימשיכו לזרום בקצב שזרמו עד עתה - עוד נכונו לנו הפתעות רבות.