ב-NBA שוקלים: הקדמת סדרת הגמר בין קליבלנד לגולדן סטייט ביומיים

שתי הקבוצות עלו ליתרון 0-3 מול אטלנטה ויוסטון; בליגה חוששים מהפסקה של שמונה ימים עד סדרת הגמר ש"תנמיך להבות" העניין הציבורי במשחקים ■ דייויד בלאט יקווה להימנע מתסריט ההקדמה - על מנת להרוויח עוד ימי מנוחה לקיירי אירווינג הפצוע

לברון ג'יימס, קליבלנד קאבלירס מול אטלנטה בפלייאוף 2015 ב-NBA / צלם: רויטרס
לברון ג'יימס, קליבלנד קאבלירס מול אטלנטה בפלייאוף 2015 ב-NBA / צלם: רויטרס

ב-NBA בוחנים אפשרות להקדים ביומיים את מועד פתיחת סדרת הגמר של הליגה, כך שתתחיל ב-2 ביוני (בלילה שבין שלישי לרביעי בשבוע הבא) במידה ושתי סדרות הגמר האיזוריות יסתיימו בסוויפ של קליבלנד וגולדן סטייט. כך מפרסם כתב CBS קן ברגר.

הווריורס מוליכים 0-3 על יוסטון רוקטס בסדרת גמר המערב ויוכלו לנעול אותה הלילה (בין שני לשלישי) באופן סופי, ואילו הקאבלירס עלו הבוקר ליתרון זהה בסדרת גמר המזרח מול אטלנטה הוקס, לאחר ניצחון 111-114 שכלל שורה סטטיסטית מוטרפת במיוחד של לברון ג'יימס (37 נק' ב-38% בלבד מהשדה; 18 ריב', 13 אס', 3 חטיפות ו-6 איבודים), וניצחון במשחק מספר 4 בלילה שבין שלישי לרביעי יבטיח גם לקבוצתו של דייויד בלאט סוויפ.

בליגה חוששים כי הפסקה של שמונה ימים ללא משחקי NBA תפגע במומנטום של הפלייאוף ו"תנמיך את להבות" העניין הציבורי במשחקים. כמו כן, ישנו חשש מקצועי כי שחקנים "יצאו מהקצב" שלהם במצב של מנוחה כה ארוכה. 

על-פי הדיווח, מדובר על "תוכניות ראשוניות" בלבד, שביצוען בפועל תלוי בהתחייבויות מול רשתות השידור בארה"ב וברחבי העולם, מקומות פנויים בבתי מלון, ושיקולי תחבורה.

מבחינת הקאבלירס, הפסקה ארוכה ככל הניתן יכולה לסייע בעיקר לקיירי אירווינג, כוכבה המושבת של הקבוצה שלא שיחק בשני המפגשים האחרונים מול אטלנטה - זמן נוסף להחלמה לקראת סדרת הגמר.

יש לציין כי סטטיסטיקת העבר מבטיחה בוודאות כמעט מוחלטת כי אכן תיערך סדרת גמר בין הקאבס לווריורס, גם אם היא תיפתח בסופו של דבר במועדה המקורי והמאוחר יותר: בכל תולדות פלייאוף ה-NBA, מעולם לא חזרו קבוצות מפיגור 3-0. גולדן סטייט, שסיימה את העונה הסדירה עם מאזן של 67 ניצחונות ו-15 הפסדים, תהנה מיתרון הביתיות בסדרה (קליבלנד סיימה עם 29-53). זו הולכת להיות ההופעה החמישית ברציפות של לברון בסדרות הגמר של ה-NBA (הארבע הקודמות היו במדי מיאמי היט, כאשר שתיים הסתיימו עם אליפות).