ההוכחה הטרייה מהפרמיירליג: שכר גבוה מבטיח הצלחה

קורלציה גבוהה במיוחד נמצאה בין המיקום של 20 הקבוצות בטבלת הליגה האנגלית, לבין השכר הממוצע שהן שילמו לשחקנים שלהן ב-2013/14

מנצ'סטר סיטי מול ניוקאסל, סרחיו אגוארו, פרמיירליג / צלם: רויטרס
מנצ'סטר סיטי מול ניוקאסל, סרחיו אגוארו, פרמיירליג / צלם: רויטרס

האם תשלום שכר גבוה לשחקנים מבטיח הצלחה על המגרש? בחינת נתוני המשכורות המלאים והמדויקים של 20 קבוצות הפרמיירליג ב-2013/14, כפי שהם מפורסמים על-ידי העיתונאי ניק האריס, ובחינה של המיקומים הסופיים של המועדונים בטבלת הליגה האנגלית הבכירה באותה עונה מעידים שהקורלציה בין הדברים היא גבוהה במיוחד.

מנצ'סטר סיטי, שזכתה באליפות - עמדה גם בראש טבלת השכר עם 5.01 מיליון ליש"ט שהיא שילמה בממוצע לכל שחקן; צ'לסי, השלישית בטבלת השכר (4.35 מיליון ליש"ט בממוצע), סיימה את אותה עונה במקום השלישי; ארסנל (4.05 מיליון) רביעית בשתי הטבלאות. ליברפול הייתה אובר-אצ'יברית (3.50 מיליון בממוצע לשחקן שמציבים אותה חמישית בלבד בטבלת השכר - אך היא סיימה במקום השני בליגה); מי שנכשלה באופן מובהק היא מנצ'סטר יונייטד (4.67 מיליון ליש"ט בממוצע שמציבים אותה במקום השני בטבלת השכר, אך בטבלת הפרמיירליג היא הגיעה רק למקום השביעי).

קבוצות נוספות שהמיקום שלהן בליגה הסתדר באופן מושלם עם המיקום בטבלת השכר: טוטנהאם (מקום שישי בפרמיירליג ב-2013/14 ושישי בטבלת השכר עם 2.81 מיליון ליש"ט בממוצע לשחקן); היורדת נוריץ' (מקום 18 בשתי הטבלאות).

"החריגה" הגדולה ביותר נרשמה על-ידי קריסטל פאלאס, בעלת השכר הנמוך בליגה (998 אלף ליש"ט במומצע) שסיימה במקום ה-11 את העונה - 9 מקומות מעל מה שהשכר שלה "חזה";  אצל שבע קבוצות נרשמה חריגה של ארבע מקומות או פחות כלפי מטה או מעלה (אברטון, ניוקאסל, סוונזי, ווסטהאם, סנדרלנד, האל סיטי, ווסט ברומיץ').