צפו: ג'וקים בתמי 4; שטראוס מים: מהמטבח - לא מהמכשיר

בחברה סירבו לשלוח טכנאי ודרשו ביצוע הדברה ירוקה ■ צפו בצילומי המכשיר: לא לבעלי פוביית תיקנים...

הדבר האחרון שאתם רוצים שיקרה הוא למצוא ג'וקים במים או באוכל שלכם - אבל זה בדיוק מה שקרה לנו בשבוע שעבר, כשהבחנו שליד בר המים של תמי 4, המוצב על השיש במטבח, התחילו להסתובב חרקים דמויי ג'וקים, רק הרבה יותר קטנים ועדינים, שהיה נדמה שהם נכנסים ויוצאים מהמכשיר.

כתבות נוספות בנושא:

האם נמלים ותיקנים נמשכים למתקן המים של תמי 4?

כמה לקוחות "תמי 4" מתמודדים עם ג'וקים במכשיר?

אחרי כמה ימים של מרדף תיקנים, בעיקר בשעות הבוקר המוקדמות, התקשרתי ביום רביעי שעבר לתמי 4, וביקשתי מהמוקדנית שתשלח לי בדחיפות טכנאי, כדי שיבדוק אם הג'וקים אימצו את מכשיר המים כביתם החדש, ובהזדמנות, שיברר מדוע מהיום בו הוחלף מסנן במכשיר השני, הוא הפסיק לעבוד.

תמי 4 / צילום: ליאת רון
 תמי 4 / צילום: ליאת רון

ג'וקים? טכנאי? לא הולך ביחד. אורחים במכשיר התמי 4 (צילום: ליאת רון)

מיד כשהמוקדנית שמעה את המילה "ג'וקים", היא התחילה להקריא לי טקסט מדף מסרים, שככל הנראה קיבלה מהחברה, שתכליתו הייתה להבהיר לי שקודם כל אני אשמה, ושלשטראוס מים אין אחריות למזיקים כלשהם בסביבת המכשיר, כי הוא אטום.

לקינוח הנאום, שאלה המוקדנית אם ביצענו הדברה. מכיוון שהבית הודבר לא מזמן, הניסיון להתנער מאחריות ולגלגל אותה אליי, והעובדה שהמוקדנית סירבה בתוקף לשלוח אלי טכנאי עד שלא אבצע "הדברה ירוקה" במכשיר ואוודא שכל המזיקים הושמדו, נראתה לי חשודה. שאלתי אם לא פשוט יותר לשלוח טכנאי כדי לבדוק האם הם בכלל נמצאים בתוך המכשיר, אך ללא הועיל.

כך ביליתי את הבוקר בעוד ועוד שיחות, עם מוקדנים כאלה ואחרים, שסירבו בתוקף לשלוח לי טכנאי הביתה, גם כשאמרתי שיש לי עוד מכשיר לא תקין, ואולי יואילו בבקשה לטפל בו ועל הדרך להציץ במכשיר הנגוע.

השינוי הדרמטי התרחש רק אחרי שהזדהיתי כעיתונאית. מיד הוקפצתי לדרגות ניהוליות גבוהות, וכעבור שעתיים של שיחות במצטבר הגעתי לאסנת, מנהלת השיווק של החברה, שנשמעה אישה נעימה, גם כשהקריאה לי בפעם המי יודע כמה את הנוסח המשפטי שהקריאו לי קודמיה, למען הסר ספק כמובן.

למחרת, ביום חמישי על הבוקר, התייצב אצלי בבית טכנאי. מיד כשפתח את המכשיר, גלשו החוצה כ-20 תיקנים גרמניים, שעד לאותו רגע לא היה לי מושג שהם קיימים בכלל.

למי שלא בקי במדעי ההדברה, תיקנים מהמוצא הייקי אינם נופחים את נשמתם בהדברה רגילה, ומי שרוצה להיפטר מהם צריך לבקש מפורשות מהמדביר להוסיף חומר שימית גם אותם בנוסף לג'וק הארצישראלי הפשוט. מסתבר גם שהם מאוד מחבבים את החום המופץ סביב הכרטיס האלקטרוני שנמצא בתוך המכשיר, ולכן הם נוהגים להתקבץ ולהתרבות בתוך המכשירים "האטומים" של תמי 4.

שאלתי את הטכנאי איך נכנסים ג'וקים לתוך מכשיר אטום? שאלה מצוינת. מתברר שלא המכשיר אטום אלא רק מיכל המים. זאת אומרת שאני יכולה להיות רגועה, כי הג'וקים לא נמצאים בתוך המים. וואו, איזו הקלה. הם רק מסתובבים לידם הפתח שממנו המים זורמים החוצה.

מתברר שבעיית הגו'קים מוכרת היטב לאנשי שטראוס מים, שנתבעו על כך בעבר, ולכן הם מאוד נזהרים מכל מראית עין של לקיחת אחריות. לפני שנתיים געשה הרשת בגלל מקרה דומה, מה שלא ממש שינה את נהלי החברה.

ביקשתי מאסנת שתיקח ממני את המכשיר החדש, שגילו כחצי שנה, כי אין לי כוונה לנקות אותו מתיקנים חיים ומתים, ותשלח לי חדש במקומו. אסנת שוב חזרה על טקסט שלפיו אין זו אחריות החברה אלא "בעיה סביבתית", שמקרים כאלה הם נקודתיים, ושאם אני בכל זאת מתעקשת - אוכל לקבל מכשיר מחודש או חדש במחיר סמלי, 350 שקל למחודש, 400 שקל לחדש.

מעבר לסלידה מהתיקנים עצמם, עולות כמה שאלות: אם אכן מדובר במקרים נקודתיים - מדוע שטראוס מים לא שולחת מיידית טכנאי ללקוח המתלונן, לוקחת ממנו את המכשיר ומחליפה אותו באחר? ואם ידוע לחברה שישנם מקרים חוזרים ונשנים של הופעת חרקים כאלה - למה היא אינה מיידעת את הלקוחות על הצורך לבצע הדברה ירוקה או על אפשרות שיופיעו חרקים, ולמה היא לא מנפקת פתרון טכנולוגי כלשהו שיתגבר עליה?

בסופו של דבר, אחרי כמעט שתי יממות, יותר מ-10 שיחות טלפון ו-400 שקל, הוחלף המכשיר הנגוע בחדש. כל זה יכול היה להיחסך לו תמי 4 היו שולחים טכנאי אחרי הפנייה הראשונה ומטפלים בה בחוכמה.

ועוד משהו קטן: זוכרים את המכשיר השני שלא עבד? מתברר שהבלגן בחברה לא נגמר בג'וקים, והמסנן שנשלח אלינו לא תאם את המכשיר שאליו יועד, בגלל בעיות של רישום. אבל מה זה לעומת התמודדות עם התיקן הגרמני.

תמי 4 / צילום: ליאת רון
 תמי 4 / צילום: ליאת רון

שטראוס מים: "מקור המזיקים - בסביבת המטבח"

תגובת שטראוס מים: "מקור המזיקים אינו במכשיר אלא בסביבת המטבח. מיכלי המים ומערכת הסינון ההידראולית סגורים, ולכן אין אפשרות שמזיקים יגיעו למים, והם בטוחים לשתייה בהתאם לכל התקנים. הדבר מצוין במפורש בתעודת האחריות וכן באתר החברה.

"בשל העובדה שהמזיקים אינם נוצרים מהמכשיר, החלפת מכשיר כרוכה בעלות שולית ביחס לעלות מוצר חדש (שכאמור אין צורך בו מבחינת תקינות המכשיר).

"איגוד המדבירים הישראלי ערב לכך שהדברה מונעת הופעתם של מזיקים כחצי שנה לאחר ההדברה, כולל מזיקים מהסוג המתואר כאן. למען לקוחותינו, שטראוס מים שולחת נציג לטיפול במכשיר, לא תיקונו, לאחר שהמטבח עבר הדברה, וכך קרה גם במקרה זה.

"נציין כי לאחרונה, בתביעה בבית משפט בנושא מזיקים, הוחלט בהסכמה כי שטראוס מים לא תישא באחריות, ולמרות זאת אנו שואפים לספק מענה לכל לקוח ולקוחה המבקשים לקבל טיפול במכשיר, ובכלל זאת גם החלפתו בעלות נמוכה במכשיר אחר".