עמית משיח במו"מ על תפקיד המשנה למנכ"ל מקאן

מאחורי המהלך עומדת הכוונה לפנות זמן למנכ"ל מקאן, ריצ'י הנטר, לצורך הרחבת פעילות הקבוצה בתחום האינטרנט ובחו"ל ■ התפקיד הוצע גם לאלדד וינברגר, המשנה למנכ"ל מאקו

קבוצת מקאן נערכת לרה-ארגון שיאפשר לה לחזק את פעילותה בתחום הדיגיטל בישראל ובחו"ל, ולבנות את הדור הניהולי הבא. ל"גלובס" נודע כי למשרד הפרסום צפויה להתווסף פונקציה חדשה של משנה למנכ"ל, שתקבל על עצמה את הניהול השוטף של המשרד בפועל.

עוד נודע כי משא-ומתן מתקדם מתנהל בימים אלה עם עמית משיח - לשעבר חבר ההנהלה הבכירה של מקאן, שעשוי לחזור לישראל מניו-יורק ולהשתלב בתפקיד.

התכנון הוא שהמהלך יאפשר לריצ'י הנטר, המחזיק כיום בשני כובעים - מנכ"ל קבוצת הפרסום ומנכ"ל משרד הפרסום - לשים דגש רב יותר על חיזוק פעילות הקבוצה בחו"ל וטיפול בלקוחות אסטרטגיים.

משיח אינו האדם היחיד עימו נבחנה האפשרות לקבל עליו את התפקיד, והצעה ניתנה גם לאלדד וינברגר, שכיהן כ-13 שנה בתפקידים שונים במקאן, וכיום משמש כמשנה למנכ"ל אתר מאקו.

משיח הוא דמות מוערכת בענף. הוא נחשב מקורב ביותר ליו"ר הקבוצה אילן שילוח - זאת, למרות שבשנים האחרונות הוא לא עובד בשבילו. את דרכו במקאן הוא התחיל כמחלקה של איש אחד - מקאן אג'נדה, שטיפלה בהבאת תקציבים קהילתיים. הוא הצליח בתפקיד והיה הרוח החיה שבהקמת מרכזי סלקום ווליום. בהמשך הוא עבר לתפקיד סמנכ"ל לקוחות במקאן ונחשב לאיש מקצוע מוצלח ומוערך, כשבין הלקוחות הבולטים שניהל נמנית תנובה.

כמו רבים אחרים, משיח לא שרד את חילופי ההנהלות במקאן. כששילוח החליט לפרוש מהניהול השוטף של המשרד, הוא בחר למנות לתפקיד המנכ"ל את איריס בק. המינוי הביא עם הזמן לפרישה של מספר לא מבוטל של בכירים במשרד - ביניהם משיח. שילוח המשיך לתמוך בו מקצועית ומינה אותו לנהל את אחד מהסטארט-אפים של חממת הסטארט-אפים The Time. בהמשך עבר משיח עם הסטארט-אפ לניו-יורק, ולאחר שזה נמכר, הוא המשיך לתפקיד סמנכ"ל שיווק של חברת אי וויו, וכיום הוא משמש כסמנכ"ל שיווק בסטארט-אפ אחר.

הרחבת פעילות הדיגיטל

מדובר בפעם הראשונה שבה שילוח שב להמר על דמויות מענף הפרסום המסורתי שצפויים להוביל את משרד הפרסום קדימה. שני המינויים האחרונים שלו לתפקידי מנכ"ל היו של "מותגי שיווק": הראשונה איריס בק ואחריה הנטר.

קבוצת מקאן בישראל בנויה כיום על 3 רגליים: משרד הפרסום, שעוסק בתחום הפרסום המסורתי; יוניברסל מקאן, שעוסקת בתחום המדיה; ויוניברסל דיגיטל, שחלק משמעותי מפעילותה הוא במישור הבינלאומי.

הניסיון של משיח, הן בתחום הפרסום המסורתי והן בתחום הפרסום הדיגיטלי, מתיישב היטב על תפיסת העולם של שילוח, שמזה מספר שנים מתייחס אל הדיגיטל כחלק מהותי בעסקי הפרסום. שילוח הצהיר בעבר על כוונתו להביא את פעילות האינטרנט לכלל 50% מפעילות הקבוצה ולפתח את הפעילות הבינלאומית באופן משמעותי.

מקבוצת מקאן לא התקבלה תגובה.