גופי השידור: בזק מעודדת הורדת תכנים באופן פיראטי

ארגון זיר"ה יוצא נגד בזק: הסטרימר החדש שבזק מציעה במבצע, xtreamer, כולל גם אפליקציות ושירותים "המפרים את זכויות היוצרים של המפיקים הגדולים בעולם"

ארגון זיר"ה, שהוקם על-ידי גופי השידור המובילים בישראל כדי להילחם בתופעת הצריכה הפיראטית של תכנים ברשת, יוצא נגד חברת בזק, אשר לטענתו מעודדת באמצעים טכנולוגיים שהיא משווקת הורדה לא חוקית של תוכן באמצעות האינטרנט.

לידי "גלובס" הגיע מכתב שנשלח מזיר"ה ליועץ המשפטי של בזק, ולפיו, הסטרימר החדש שבזק מציעה במבצע, xtreamer, כולל גם אפליקציות ושירותים "המפרים את זכויות היוצרים של המפיקים הגדולים בעולם" ובהם "פופקורן טיים" שבאחרונה נחסם בישראל בהוראת בית המשפט.

בזיר"ה חברים גופים כמו רשת, קשת, RGE, ענני תקשורת, הוט, ואף yes, שחולקת בעל שליטה עם בזק. "זיר"ה מגלה שוב ושוב, שבזק פועלת לעידוד צריכת התכנים הפיראטיים על-ידי הגולשים תוך שהיא מציעה לגולשים שירותים שונים, לרבות קווי אינטרנט בעלי מהירויות גבוהות לצרכנים פרטיים, תוך 'עטיפת' שיווק שירותים אלה בהצגת יכולות צריכה תכנים פיראטיים", נכתב. "'פופקורן טיים' מאפשר צפייה ישירה או הורדה של תכנים שמוגנים בזכויות יוצרים, באמצעות מערכת שרתים של קבצי טורנט. על-פי זיר"ה, העובדה שבזק ממשיכה בשיווק של הסטרימר, "ניתן להשליך ביתר שאת על אחריותה העקיפה להפרת הדין".

זיר"ה מאיים על בזק בנקיטת הליכים משפטיים, אם לא תפסיק בשיווק זה או תגיב למכתב.

תגובת בזק: "בזק מקפידה ותמשיך להקפיד על החוק, וכך גם במקרה זה. לעצם העניין, המבצע האמור הסתיים זה מכבר עוד טרם קבלת המכתב".