ג'ים קריימר: לא בטוח שהפד יעלה ריבית; ממליץ על מניות נשק

מנחה התוכנית "Mad Money" ברשת CNBC, ג'ים קריימר: אם יוון בסופו של דבר תמצא דרך לפתור את בעיותיה, ההתחזקות של האירו עשויה להקפיץ את שוקי המניות

ג'ים קריימר jim cramer / צילום: רויטרס
ג'ים קריימר jim cramer / צילום: רויטרס

האם הפדרל ריזרב אכן עומד להעלות את הריבית? מנחה התוכנית "Mad Money" ברשת CNBC, ג'ים קריימר, טוען כי אם מסתכלים על היסודות הנוכחיים בכלכלה, הפד אמור בכלל לחתוך את הריבית עוד.

"הנתונים בכל תעשייה אחריה אני עוקב פחות טובים מהציפיות, אולם בה בשעה, זה כבר עניין של 'מתי' ולא 'אם', העלאת הריבית תקרה", אמר קריימר ב-CNBC. אם כן, מדוע לא למכור את כל המניות? קריימר מסביר:

ראשית, ייתכן שראשי הפד "יתעשתו" ויפסיקו לומר שהעלאת ריבית היא בלתי נמנעת. שנית, ישנם מספר דברים חיוביים שקורים מחוץ לארה"ב שעשויים להפוך את המגמה בייצוא האמריקני.

לדבריו, אם יוון בסופו של דבר תמצא דרך לפתור את בעיותיה, ההתחזקות של האירו עשויה להקפיץ את שוקי המניות. אולם, אם העלאת ריבית תתרחש ללא הסכם ביוון, הדולר עשוי לזנק. בתוך כך, בשל העובדה שב-80% מחודשי יוני בעשור הקודם הדאו ג'ונס ירד, הדולר החזק עלול לעודד את המגמה הזו.

בכל הנוגע לייצוא האמריקני, קריימר מתייחס לכך שארה"ב של ממשל אובמה עברה מלהיות "השוטר של העולם" ל"ספק הנשק של העולם". והדבר הזה מאזן את הקיצוץ בהוצאות הפיתוח הצבאיות בארה"ב, מה שקריימר טוען שמבשר טובות לחברות הנשק.

בין היתר מציין קריימר לטובה את מניית Raytheon ולוקהיד מרטין .