הטיפ היומי: מניית ביוטכנולוגיה מעניינת להשקעה

מחלקת המחקר של וויליאם בלייר ממשיכה להמליץ ב"תשואת יתר" על מניית Nektar Therapeutics

חברת הביומד נקטר / צילום: אתר החברה
חברת הביומד נקטר / צילום: אתר החברה

חברת הביומד Nektar Therapeutics נסחרת בנאסד"ק (סימול: NKTR) לפי שווי שוק של כ-1.5 מיליארד דולר. החברה עוסקת בפיתוח תרופות על בסיס פלטפורמה טכנולוגית שלה, והפייפליין (צבר המוצרים בפיתוח) שלה כולל תרופות אפשריות בתחומי האונקולוגיה, הכאב, האימונולוגיה ועוד.

באחרונה נפגשנו עם הנהלת נקטר, ובעקבות המפגש אנו נשארים בדעה שנקטר נמצאת בעמדה טובה להשיג צמיחה בטווח הארוך, עם אפשרויות להגדלת ההכנסות במסגרת שיתופי פעולה, וכן עם פייפליין של מוצרים בשלבים קליניים מתקדמים.

אנחנו מצפים מתוכנית שיתופי הפעולה של נקטר עם חברות תרופות אחרות להמשיך לתמוך באופן משמעותי בדרכה של החברה לרווחיות. מתחילת השנה נקטר כבר רשמה הכנסות של 100 מיליון דולר משותפיה בזכות עמידה באבני דרך שונות. להערכתנו, תמלוגי השיא מהמוצרים Movantik (שאושר על-ידי ה-FDA, רשות המזון והתרופות של ארה"ב, ושותפתה של נקטר בו היא חברת אסטרה-זנקה) ו-BAX 855 (מוצר של חברת בקסטר לטיפול בהמופיליה) עשויים להגיע ל-750 מיליון דולר בשנה. בנוסף, שני מוצרי אנטיביוטיקה שניתנים בשאיפה מתקדמים לשלב III בניסויים הקליניים (השלב המתקדם ביותר).

הערך של הפלטפורמה הטכנולוגית של נקטר בא לידי ביטוי לא רק בשיתופי הפעולה שלה אלא גם בתוכניות העצמאיות שלה, שאמורות לייצר ערך משמעותי ב-12-24 החודשים הקרובים. המוצר NKTR-181 נמצא בשלב III, ולחברה יש עוד שמונה מוצרים אפשריים בשלבים פרה-קליניים, כולל NKTR-214 שצפוי להתחיל ניסוי קליני במהלך השנה ואיתו תיכנס החברה לתחום האימונותרפיה.

אנחנו מעריכים שהערך הפוטנציאלי של המוצרים שנקטר מפתחת גבוה יותר ממה שמשתקף כיום בשווי השוק של החברה. אנו מאמינים שנקטר מציעה למשקיעים אוסף ייחודי של נכסים ויכולות, ושעל בסיס השוואתי וגם על בסיס אבסולוטי, המניה שלה מוערכת בחסר.

אנחנו משאירים את המלצתנו למניית החברה ללא שינוי, "תשואת יתר", והיא לדעתנו מעניינת להשקעה בסביבה שבה נדיר למצוא חברות ביוטכנולוגיה ששווי השוק שלהן נמוך מ-2 מיליארד דולר.

מחלקת המחקר, וויליאם בלייר, שותפו האסטרטגי של פועלים שוקי הון. הגורמים בכתבה עשויים להשקיע בניירות ערך ו/או מכשירים, לרבות אלו שהוזכרו בה. האמור אינו מהווה ייעוץ או שיווק השקעות, המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם