הצעת חוק של ח"כ רוזנטל: רה"מ ישלם מכיסו על הוצאותיו

"מדוע אנחנו צריכים לממן לראש הממשלה את ההוצאות בבתיו הפרטים? מדוע הציבור משלם מכיסו בביתו הפרטי על כבלים אבל מממן את הכבלים של ביבי ושרה בבית הפרטי שלהם, שאינו המעון הרשמי"

בנימין ושרה נתניהו / צילום: רויטרס
בנימין ושרה נתניהו / צילום: רויטרס

שעה קלה לאחר פרסום הדוח החצי-שנתי על הוצאות מעון ראש הממשלה, הציג ח"כ מיקי רוזנטל (המחנה הציוני) הצעת חוק שעיקרה הפרדה בין ההוצאות הציבוריות של ראשי המדינה לבין ההוצאות הפרטיות שלהם.

ח"כ רוזנטל מסר כי "מדוע אנחנו צריכים לממן לראש הממשלה את ההוצאות בבתיו הפרטים? מדוע הציבור משלם מכיסו בביתו הפרטי על כבלים אבל מממן את הכבלים של ביבי ושרה בבית הפרטי שלהם, שאינו המעון הרשמי. נתניהו מתעקש להשית על הציבור את ההוצאות בבתיו הפרטיים.

"נשיא ארצות הברית והקנצלרית הגרמנית וראש ממשלת בריטניה לא מעיזים להשית על הציבור את ההוצאות של בתיהם הפרטיים. הם גם מחזירים למדינה ממשכורתם חלק מההוצאות שהיו לצרכיהם הפרטים במעון הרשמי".

מהדוח, שפורסם היום, עולה כי משרד ראש הממשלה שילם עבור הוצאות המים במעונו הפרטי של ראש הממשלה בקיסריה גם בשנת 2014. עוד עולה מהדוח, שנמסר לבקשת התנועה לחופש המידע, כי משרד ראש הממשלה העביר 29,500 שקל לחברה לפיתוח קיסריה עבור הוצאות מים לבית הפרטי של רה"מ וזאת רק בחצי השנה הראשונה של השנה. (לסיפור המלא)