אופ"א עצבנית על פיפ"א; תיזום "מונדיאל" אלטרנטיבי?

דיווח: בוועד הפועל של הארגון האירופי מתוסכלים מפרשות השחיתות והמשך שלטונו של בלאטר על כס הנשיאות בפיפ"א - והעלו רעיון: התנתקות מהארגון העולמי ועריכת טורניר נבחרות בכל שנתיים, אליו יוזמנו נבחרות בכירות שאינן אירופיות

מישל פלאטיני / צלם: רויטרס
מישל פלאטיני / צלם: רויטרס

בהתאחדות הכדורגל האירופי אופ"א ממשיכים להיות מתוסכלים מהמשך השליטה המוחלטת של ספ בלאטר על מוסדות פיפ"א, ומפרשות השחיתות הנקשרות שוב ושוב עם הארגון העולמי. אז מה עושים? במפגש שהתקיים רגע לפני ההצבעה לנשיאות שהתקיימה בקונגרס בציריך ביום שישי האחרון, הציע חבר הוועד הפועל מדנמרק אלן האנסן לחבריו לאופ"א רעיון מהפכני, שנכון להיום נשמע כמו פנטזיה: ניתוק מפיפ"א וקיום של טורניר נבחרות עצמאי, אחת לשנתיים - שבניגוד למשחקי היורו יוזמנו אליו גם נבחרות גדולות משאר העולם, דוגמת ברזיל וארגנטינה. כך מפרסם "הדיילי מייל".

"העובדה שבלאטר ניצח את המתחרה שלו, הנסיך הירדני עלי, כאשר האחרון מקבל יותר ממחצית מהקולות האפשריים של ה-CONMEBOL (התאחדות הכדורגל של דרום אמריקה), מעניקה עוד יותר אמון בתוכנית של האנסן", נכתב בידיעה אודות "המונדיאל האלטרנטיבי" הזה עליו החלו לדבר באופ"א.

האנסן מאמין שהתוכנית שלו תהיה מספיק אטרקטיבית על מנת למשוך מפרסמים וזכייני שידור אל הטורניר החדש. אך כמו כל הרעיונות מהסוג הזה - דרושים לזרום עוד הרבה מאוד מים בנהר על מנת שהיא תגיע לכדי התחלה של מימוש.

"העצבים" של האירופיים כלפי פיפ"א באו לידי ביטוי גם בהחלטה של דייויד גיל, סגן יו"ר ההתאחדות האנגלית, להתפטר מהתפקיד אליו נבחר כחבר הוועד הפועל של פיפ"א, מיד לאחר שנודע כי בלאטר ממשיך לקדנציה נוספת, חמישית ברציפות - בתפקיד נשיא הארגון.