אחד הבתים המפורסמים בעולם למכירה ב-100 מיליון דולר

האחוזה שהוכרזה בעבר כ"גן עדן עלי אדמות" עומדת למכירה: כוללת וילת ענק מפוארת ופארק של כ-11 אלף דונם עם מתקני שעשועים, קולנוע, מגרשי ספורט ואפילו גן חיות

מייקל ג'קסון / צילום: רויטרס
מייקל ג'קסון / צילום: רויטרס

שנים חלפו מאז רכש כוכב הפופ האגדי מייקל ג'קסון את החווה בקליפורניה והפך אותה ל"נוורלנד". ב-2009 הכוכב הלך לעולמו, ובימים אלה אנו מתבשרים כי המקום שהכי אפיין את אגדת הפופ מוצע למכירה.

השטח העצום, שחולש על 11 אלף דונם בקירוב, הוסב ב"ימי הזוהר" לגן עדן עלי אדמות, עם פארק שעשועים, חנויות ממתקים, קולנוע ואפילו גן חיות. בשטח הבנוי יש 7 חדרי שינה עצומים, 12 חדרי רחצה, בר אירוח, גלריה לאמנות ותאמינו או לא - גם כנסייה.

ב-2006 נסגרה החווה עקב פרשת הטרדות הקטינים המפורסמת, ורוב אנשי הצוות שעבדו בבית פוטרו. שנתיים מאוחר יותר נקלע ג'קסון לחובות, והחווה הועברה לידיו של איש הנדל"ן תומס ברק.

מאז התגלגל גן העדן של ג'קסון בכמה ידיים. בתו של הכוכב, פאריס, פעלה אחרי מותו למען שיפוץ ותחזוקת המקום שהכי סימל את אביה. חברת ההשקעות "קולוני קפיטל" רכשה את האתר וכיסתה את החובות הכספיים, וביחד עם ילדיו הצליחה להפעיל את החווה לטובת המשך מורשתו של האייקון. שמה של החווה בינתיים השתנה, וכעת האזור נקרא "סיקאמור ואלי ראנץ'".

הדייר החדש שיסכים להיפרד מ-100 מיליון דולר ייאלץ לוותר על גן החיות שהיה שם פעם, אך האגמים המלאכותיים עוד קיימים, כמו גם שעון הפרחים העצום ששוחזר.