דלתא איירליינס לא איפשרה לשנות מסלול טיסה - ותפצה

ביהמ"ש: דלתא הפרה את כללי יאט"א הקובעים כי טיסות המשך לא יבוטלו במקרה שהנוסע מחליט לוותר על טיסת פנים ■ הנוסעים יפוצו ב-5,000 שקל

חברת התעופה דלתא / צילום: בלומברג
חברת התעופה דלתא / צילום: בלומברג

דלתא איירליינס תפצה ב-5,000 שקל נוסעים שלא איפשרה להם לשנות מסלול טיסה, וזאת בניגוד לחוקי יאט"א (האיגוד הבינלאומי של חברות התעופה) - כך קבע בית המשפט המחוזי בתל-אביב, בערעור שהגישו תובעים נגד חברת התעופה באמצעות עו"ד יפתח אבן עזרא.

במאי 2011 רכשו התובעים כרטיסי טיסה לארה"ב בסך 5,000 דולר. מסלול הטיסה היה מפוצל: מתל-אביב לניו-יורק, לאחר מכן מוושינגטון לסן פרנסיסקו וכעבור פרק זמן מלוס אנג'לס לתל-אביב.

חודשיים אחרי שרכשו את הכרטיסים, ביקשו התובעים לשנות את טיסת הפנים למסלול אחר: בסניף דיזנהאוז בו רכשו את הכרטיסים הוצע להם לשלם 800 דולר בגין השינוי - או לשלם דמי ביטול בסך 500 דולר ולהזמין כרטיסים חלופיים. הלקוחות דחו את ההצעה.

בספטמבר 2011, בעת ששהו בארה"ב, ניגשו בני הזוג למשרדי דלתא וניסו לבצע שם את השינוי המבוקש. משסורבו, הודיעו כי הם מוותרים על טיסת הפנים, כשהם לא מבקשים החזר כספי. הם ציינו כי יגיעו לטיסה חזרה לישראל כמתוכנן.

בדלתא לא אהבו את הרעיון והסבירו למטיילים כי אם לא יגיעו לטיסת הפנים - גם טיסת החזור תבוטל. משכך הם נאלצו להיצמד לתוכנית הטיסות המקורית ולוותר על טיול ייחודי שביקשו לעשות.

בית משפט השלום דחה את תביעתם, אך התובעים הגישו ערעור, בו טענו כי דלתא מפרה את כללי יאט"א הקובעים כי טיסות המשך לא יבוטלו במקרה שהנוסע מחליט לוותר על טיסת פנים, כך שלא ניתן היה לאלץ את הנוסעים להגיע לאותה טיסה, מה גם שלחברת התעופה לא נגרם כל נזק.

"למרות שהפיצוי נמוך, לפסיקה יש משמעות עצומה. בית המשפט אומר לחברות התעופה שהן לא יכולות לעשות ככל העולם על רוחן - לנצל צרכנים שנמצאים בלחץ או במצוקה ולהפר כללים וחוקים שהן עצמן המציאו", אומר עו"ד אבן עזרא ל"גלובס". (ע"ע 14-06-19777).