שר הבינוי: "אפעל לקידום שיווק 20 אלף יח"ד בבאר-שבע"

גלנט: "פיתוח הנגב ופיתוח באר-שבע יהיו יעד מרכזי במדיניות ארוכת-טווח של משרד הבינוי" ■ "אנו מקווים ופועלים לכך שנוכל לאפשר את הכפלת האוכלוסייה בבאר-שבע כבר ב-10 השנים הקרובות"

יואב גלנט / צילום: איל יצהר
יואב גלנט / צילום: איל יצהר

"חיזוק באר-שבע הוא יעד ראשון במעלה לביטחונה הלאומי של מדינת ישראל . בעוד דור היא כבר תעמוד על מיליון תושבים" - כך אמר היום (ג') שר הבינוי, יואב גלנט, בסיור מקצועי שערך בעיר באר-שבע.

עוד אמר גלנט כי החליט שפיתוח הנגב ופיתוח העיר באר-שבע יהיו יעד מרכזי במדיניות ארוכת-טווח של משרד הבינוי בשנים הקרובות. השר גלנט התייחס גם להסכם-הגג בעיר באר-שבע, שמגעים לחתימתו החלו עוד בימי הממשלה הקודמת, ואמר כי יפעל לקדם את חתימת ההסכם בהקדם האפשרי.

עוד אמר גלנט כי בכוונתו לקדם הסכם-גג מורחב יותר ממה שתוכנן בתחילה, כאשר במסגרת הסכם-הגג תקודם בנייתן של 20 אלף דירות ב-5 השנים הקרובות. נזכיר כי על-פי התוכנית המקורית של רשות מקרקעי ישראל ומשרד הבינוי הסכם-הגג בעיר הדרומית היה אמור לכלול כ-12 אלף יחידות דיור.

הסיור שערך השר גלנט היום בדרום התמקד כאמור בעיר באר-שבע ובעיר הבה"דים הסמוכה לירוחם. הסיור נערך יחד עם ראש עיריית באר-שבע, רוביק דנילוביץ' ומנכ"ל משרד הבינוי, אשל ארמוני. כמו כן נפגש השר עם הנהלת מחוז דרום של משרד הבינוי.

"אנו מקווים ופועלים לכך שנוכל לאפשר את הכפלת האוכלוסייה בבאר-שבע כבר ב-10 השנים הקרובות", המשיך ואמר גלנט, "אם באר-שבע תהפוך למטרופולין ראוי לחבלה הדרומי של מדינת ישראל, הדבר יהווה מכפיל כוח ישיר וחיובי על כלל היישובים וההתיישבות בנגב. באר-שבע נמצאת במרכז הגיאוגרפי של ישראל וסביבה מאגר השטח הפנוי הגדול בישראל".

כאמור, שר הבינוי הצהיר כי בכוונתו להמשיך ולקדם את הסכמי-הגג שנחתמו בימי הממשלה הקודמת בין המדינה לרשויות מקומיות. נזכיר כי עד כה נחתמו הסכמי-גג מול הערים מודיעין-מכבים-רעות (לשיווק כ-15 אלף יחידות דיור), קריית גת (לשיווק כ-14.4 אלף יחידות דיור), קריית ביאליק (לשיווק כ-12 אלף יחידות דיור), ראש-העין (לשווק כ-13.6 אלף יחידות דיור) וראשון-לציון (לשיווק כ-16.6 אלף יחידות דיור).

מלבד באר-שבע, איתה מתעתדת המדינה לחתום על הסכם-גג בחודשים הקרובים, ערים נוספות שעלו על הפרק כמועמדות לחתימה על הסכמים דומים הן: אשקלון, חיפה, קריית אתא, יבנה, פתח-תקווה, בית-שמש, רמלה והרצליה. נציין כי המגעים בין המדינה לחלק מהערים האמורות בכל הנוגע לחתימת הסכם-הגג נקלעו לקשיים בשל דרישות של הרשות המקומית שלא נענו על-ידי המדינה.

עוד נקודה שחשוב להזכיר היא שתוכנית הסכמי-הגג נתקלת לאחרונה בקשיים כאשר בערים בהן החלה התוכנית לפעול חוששים ראשי הערים שבניית התשתיות החדשות ופיתוח השכונות החדשות לא יעמדו בקצב השיווק המואץ של יחידות הדיור. דוגמה בולטת לנושא זה ניתן היה לראות לפני מספר ימים כאשר עיריית קריית גת פרסמה הודעה פומבית לציבור הרחב הנוגעת למכרז חדש של רשות מקרקעי ישראל שפורסם כחלק מהסכמי-הגג בה נכתב כי: "עיריית קריית גת מודיעה לציבור כי פנתה לרמ"י בדרישה לדחות את מועד הגשת ההצעות. העירייה מודיעה בזאת לציבור כי תנאים שונים של המכרזים, ובכלל זה תנאים הנוגעים להוצאות והיטלי פיתוח, תנאים הנוגעים ללוחות זמנים ותנאים נוספים - אינם מקובלים על העירייה. לאור המצב שנוצר נאלצת העירייה להודיע כי היא אינה מחוייבת לתנאי המכרזים".