הפרקליטות גנזה תלונות נגד ראש העיר נצרת עילית שמעון גפסו

התלונות, שהוגשו בעילות שונות, נגנזו בין היתר מחוסר ראיות מספיקות

פרקליטות מחוז צפון הודיעה היום (ג') כי החליטה לגנוז בעילות שונות מספר תלונות שהתקבלו בעבר נגד ראש עיריית נצרת עילית, שמעון גפסו, שכרגע נמצא בחופשה זמנית כפויה, כפי שפורסם ב"גלובס".

כזכור, גפסו הורשע לאחרונה בעבירת שוחד, ונגזרו עליו 6 חודשי מאסר לריצוי בעבודות שירות. ערעור שהגישה המדינה על קולת העונש ועל אי-הטלת קלון בגין ההרשעה תלוי ועומד בבית המשפט העליון.

בנוסף, פרקליטות צפון מנהלת נגד גפסו תיק נוסף, בו הוא מואשם בעבירת שוחד אחרת.

בעקבות הפרסום ב"גלובס" על הקריאות במערכת המשפטית להשעותו לאלתר, ולאחר הבקשה שהגישה המדינה להשעייתו מתפקידו, יצא גפסו כאמור לחופשה מתפקידו, ושאת עד תום ההליך המנוהל נגדו כיום.

במקביל לחקירות שבגינן הוגשו כתבי אישום, נחקרו תלונות נוספות שהוגשו נגד גפסו, ועתה הוחלט על גניזתן - כך נמסר בהודעת הפרקליטות.

שלוש מן התלונות נוגעות לפגיעה בפרטיות של גורמים שונים (גזבר העירייה, עופר לוי, שקיבל צו הגנה קבוע וכן מבקר הפנים וחבר מועצת העיר, ס'כ'), ובהן נחקר גפסו בחשד לעבירה על חוק הגנת הפרטיות.

שלושתן נגנזו בעיקר משום שהפגיעה בפרטיות הייתה נמוכה יחסית, ומדיניות הפרקליטות היא להגיש כתבי אישום מכוח חוק זה כאשר הפגיעה בפרטיות היא חמורה יותר מזו שבוצעה כאן לכאורה.

בפרשייה נוספת נחקר גפסו בחשד לעבירות של שוחד, מירמה והפרת אמונים בנוגע למתחם ברודני. התלונה נגנזה מחוסר ראיות מספיקות.

תלונה נוספת, חמישית במספר, נגעה בעיקרה לפרסום טיוטת דוח של מבקר הפנים של עיריית נצרת עילית, במסגרת הליך אזרחי שניהלה העירייה. גפסו נחקר בחשד לעבירה של מירמה והפרת אמונים ולעבירה על פקודת העיריות, והתיק נסגר, בין היתר נוכח החלטות בתי המשפט שדנו בהליכים האזרחיים.

בתלונה נוספת נחקר גפסו בחשד לחדירה למחשב ולהחזקת נכס שהושג בעוון, לאחר שעלה חשד כי חדר למחשבו של גזבר העירייה. גם תיק זה נסגר מחוסר ראיות מספיקות.