תוכנית המגירה של פרטנר: לנטוש את אורנג' - ולתבוע

לא מן הנמנע כי בעקבות דבריו של מנכ"ל אורנג' העולמית, תחליט פרטנר שזו העת הנכונה לבטל את הסכם השימוש במותג ■ צעד נוסף שנשקל בחברה: הגשת תביעת נזיקין נגד פראנס טלקום, בעלת המותג אורנג'

בחברת פרטנר יש תוכנית מגירה שהוכנה לפני כמה שנים למקרה שהחברה תחליט להפסיק את ההתקשרות עם פראנס טלקום, בעלת המותג אורנג'. במקרה כזה, פרטנר מתכוונת לזנוח את המותג' אורנג' ולעבור להשתמש אך ורק במותג פרטנר.

לאחר שמנכ"ל אורנג' העולמית, סטפן רישאר, אמר אתמול (ד') במצרים כי "הייתי מוכן לצאת מהשוק הישראלי כבר מחר", עשויה פרטנר להוציא את תוכנית המגירה מהמגירה, עקב חשש כי השימוש במותג אורנג' הוא כבר יותר נטל מאשר תועלת.

בפרטנר גם יעשו קרוב לוודאי הערכת נזקים בימים הקרובים ויחליטו האם גם יש מקום להגיש תביעת נזיקין נגד מנכ"ל אורנג'.

פרטנר משלמת עשרות מיליוני שקלים בשנה לפראנס טלקום, שההסכם איתה הוארך לאחרונה. לא ברור מה המשמעויות הכלכליות של הפסקת ההסכם לפרטנר, אבל ברור כי פראנס טלקום תיאלץ לשלם קנס גבוה במקרה של ביטול ההסכם מצידה.

זו לא הפעם הראשונה שראשי פראנס טלקום משמיעים התבטאויות פוליטיות, בהן תלונות שקשה להם מאוד לעמוד בלחצים של מדינות ערביות שדורשות מהם להפסיק לעבוד עם ישראל. גם הפעם לא צפויה פראנס טלקום לנקוט צעד אקטיבי, אלא אם כן תחליט פרטנר להגיב ראשונה.