קרן עזריאלי תורמת 10 מיליון ד' למחקר גנטי באונ' העברית

לצורך הפעילות יוקם מרכז חדש על שם עזריאלי באוניברסיטה, שבראשותו יעמוד ד"ר ניסים בנבנישתי, חוקר מוביל בתחום תאי הגזע

קרן עזריאלי, אחת מקרנות הפילנתרופיה הגדולות בקנדה, תרמה 10 מיליון דולר למימון מחקר באוניברסיטה העברית בתחומי תאי הגזע ומחקר גנטי. לצורך הפעילות יוקם מרכז חדש על שם עזריאלי באוניברסיטה, שבראשותו יעמוד ד"ר ניסים בנבנישתי, חוקר מוביל בתחום תאי הגזע.

קרן עזריאלי מעניקה היום גם מלגות לדוקטורנטים ישראלים וחוקרים ישראלים צעירים וכן חוקרים קנדיים צעירים. כמו כן היא תומכת בהקמת מרכזי מחקר מדעי ורפואי בקנדה ובישראל, עם דגש על התפתחות עצבית.

במרכז ייחקרו דוגמאות גנטיות של תאים מבני אדם, עם מיקוד בתסמונות גנטיות כגון תסמונת דאון, prader-willi syndrome, סכרת תורשתית, ובמיוחד תסמונת ה-X השביר - מחלה גנטית הגורמת לבעיות התנהגותיות, וקשורה לאוטיזם אצל בנים. קרן עזריאלי ממקדת כבר כמה שנים חלק משמעותי מפעילותה הפילנתרופית בחקר תסמונת זו.

"לתרומה תהיה השפעה אמיתית על המחקר העולמי בתאי גזע וגנטיקה. המדענים יוכלו להגיע למסה קריטית של נתונים, ויחקרו יותר מחלות מבעבר בבת אחת", אמרה ד"ר נעמי עזריאלי, יו"ר ומנכ"ל של קרן עזריאלי.

היא מספרת כי הקרן בחרה באוניברסיטה העברית בירושלים בעקבות תהליך נרחב לזהות חוקרים מובילים בעולם ומעבדות מחקר העוסקות בתסמונת ה-X השביר, ובחרה במעבדה של בנבנישתי. התקווה היא שהמרכז ישמש כמרכז לאומי ובינלאומי לחקר מערך של הפרעות גנטיות ויהיה ביתם של מדענים מובילים, מכל רחבי העולם.