ללא רחמים: אלצ'ה הורדה לליגה השנייה בספרד בשל חוב לרשויות המס

הקבוצה שסיימה את העונה במקום ה-13 לא כיבדה את הסדר התשלומים, בנוסף נקנסה ב-180 אלף אירו; אייבאר, שהייתה אמורה לליגה השנייה, תפתח במקומה את עונת 2015/16 בליגה הבכירה

פטיש דין משפט גזר דין עתירה דין וחשבון / צלם: פוטוס טו גו
פטיש דין משפט גזר דין עתירה דין וחשבון / צלם: פוטוס טו גו

למרות עונה לא רעה, אותה סיימה במקום ה-13 בליגה הספרדית, פסק בסוף השבוע בית הדין של מינהלת הליגה הספרדית על הורדתה של אלצ'ה לליגה השנייה. הסיבה: אי תשלומי חובות לרשויות המס. בנוסף ספגה הקבוצה קנס של 180 אלף אירו.

מי שתמלא את מקומה בליגה הבכירה היא אייבאר, שסיימה את העונה במקום ה-18 והיתה אמורה לרדת לליגה השנייה.

מינהלת הליגה הספרדית פועלת בשנתיים האחרונות בשיתוף פעולה עם רשויות המס בספרד, בניסיון לפתור את החובות הכבדים של המועדונים בשתי הליגות הבכירות לרשויות המס. במסגרת התוכנית קוזזו חלק מהחובות לרשויות המס, ובתמורה התחייבה המינהלת בשם הקבוצות על תוכנית להחזר החוב באמצעות פריסת תשלומים. באלצ'ה הודיעו כי המועדון מתכוון לערער, וציינו כי תשלום החוב יוסדר עד סוף חודש יולי.

תהליך צמצום החובות של קבוצות הליגה הספרדית למס הכנסה תפס תאוצה ב-2012, לאחר התערבות של משרד התרבות, החינוך והספורט המקומי. חלק ניכר מצמצום החובות, שבתחילת 2012 עוד הסתכמו בלמעלה מ-750 מיליון אירו, הגיע באמצעות עיקול של הכנסות עתידיות של חלק מהקבוצות (בעיקר כאלו שמובטחות מזכויות שידור). בסוף עונת 2013/14 פרסמה מינהלת הליגה בספרד (LFP) הודעה לפיה במהלך עונת 2013/14 הצליחו הקבוצות לצמצם את החובות המדוברים בסך של 165 מיליון אירו, אל סך של 482 מיליון אירו.

אלצ'ה עלתה בתום עונת 2012/13 לליגה הספרדית הבכירה, אחרי 24 עונות רצופות בהן התנדנדה בין הליגה השנייה לשלישית.