פרטנר: ההתנצלויות של מנכ"ל אורנג' העולמית הן מסך עשן

(עדכון) - מנכ"ל אורנג' העולמית, סטפן רישאר, אמר מוקדם יותר היום: "אנחנו בישראל כדי להישאר", והוסיף כי אורנג' לא תומכת בחרם

סטפן רישאר / צילום: רויטרס
סטפן רישאר / צילום: רויטרס

פרטנר לא מקבלת את התנצלותו של מנכ"ל אורנג' העולמית, סטפן רישאר, וטוענת כי הוא מסרב לדבר עימה באופן ישיר.

"הצהרותיו האחרונות של מנכ"ל פראנס טלקום הן לא יותר מאשר מסך עשן, אשר מטרתו להטות את דעת הקהל בישראל ובעולם", נמסר בתגובה מפרטנר. "אמירותיו הפוגעניות, התנצלויותיו וניסוחיו המעורפלים והמתחמקים ממשיכים לגרום נזק עצום למותג אורנג' בישראל ופוגעים באזרחי המדינה".

בפרטנר ביקשו להדגיש כי "לא התקבלה אלינו כל פניה רשמית מפראנס טלקום עד היום. אנחנו דורשים דו-שיח ישיר עם מנכ"ל פראנס טלקום, סטפן רישאר, אשר עד היום מתחמק מהדברות ישירה עם החברה, התנהלות התמוהה בעיננו".

רישאר: אנחנו בישראל כדי להישאר

לאחר שהתבטא בחריפות נגד ישראל ואמר כי אם הדבר היה תלוי בו, הוא היה מנתק את הקשר העסקי עם חברת פרטנר הישראלית - מנכ"ל אורנג' העולמית ממשיך במסע ההסברים: בריאיון שהעניק לסוכנות הידיעות הצרפתית AFP אמר רישאר כי החברה שבראשה הוא עומד "נמצאת בישראל כדי להישאר" - כך כלשונו.

רישאר שב והכחיש את כוונתה של אורנג' לסגת מההסכם עם פרטנר, ואמר כי הוא "חש צער עמוק" על המחלוקת שהתגלעה בעקבות הדברים שאמר במהלך כנס שהתקיים במצרים. לדבריו, אורנג' "אינה תומכת באף צורה של חרם על ישראל או על כל מדינה אחרת בעולם".

הדברים של מנכ"ל ענקית התקשורת הצרפתית גרמו לסערה מדינית של ממש, בין היתר משום שממשלת צרפת מחזיקה באחוזים באורנג'. בשל כך פנה בסוף השבוע ראש הממשלה בנימין נתניהו לארמון האליזה בדרישה להתנער מאמירותיו מעוררת המחלוקת של רישאר. בתגובה אמר אתמול שר החוץ הצרפתי לורן פביוס כי ארצו מתנגדת בחריפות לכל חרם על ישראל.

בימים האחרונים ניסה רישאר בעיקר למזער נזקים, כשטען כי לא מדובר בקריאה לחרם על ישראל, למרות החשש מפני מפולת מדינית שעלולה להיגרם אם תחליט ענקית התקשורת לנטוש. בריאיון לסוכנות הידיעות הצרפתית הוא הוסיף כי הוא "מאוד מצטער על הבלבול הנוכחי והמחלוקת בין אורנג' לישראל".

חברת פרטנר הישראלית, הנמצאת בבעלותו של המיליארד חיים סבן, נמצאת בהתקשרות עם אורנג' מתחילת העשור הקודם, לאחר שאימצה את המותג הבינלאומי המוכר לרשת הסלולר המקומית. בריאיון לחדשות 2 הבהיר סבן כי "אורנג' נכנעה ללחצים של גופים אנטישמיים".

"בכל דור ודור קמים עלינו לכלותינו - אנחנו חזקים, ונהיה מאוחדים, ונילחם בהם", הדגיש סבן. "החרם הזה הוא לגמרי לא במקום משום בחינה, אורנג' העולמית חתמה איתנו חוזה ל-10 שנים לא מזמן. אנחנו צריכים כולנו להבין שפרטנר היא חברה ישראלית לכל דבר, ושאורנג' היא מותג שאנחנו חוכרים למעשה מפראנס טלקום".