אבי מוטולה נחקר באזהרה ברשות ני"ע ושוחרר למעצר-בית

חשוד ברישום כוזב ומירמה ■ בנוסף נחקרו סמנכ"ל הכספים של נגב קרמיקה לשעבר ומנהלת שירות הלקוחות לשעבר, בחשד כי גרמו להצגת נתונים כוזבים בדוחות בהיקף של עשרות מיליוני שקלים תוך הטעיית המשקיעים

אבי מוטולה / צילום: תמר מצפי
אבי מוטולה / צילום: תמר מצפי

מנכ"ל אפריקה תעשיות ונגב קרמיקה לשעבר, אבי מוטולה, נחקר היום (ג') באזהרה ברשות ניירות ערך ושוחרר למעצר-בית בערבות בסך 400 אלף שקל. מוטולה חשוד ברישום כוזב במסמכי תאגיד ומירמה.

בנוסף אליו נחקרו ושוחררו למעצר-בית גם סמנכ"ל הכספים של נגב לשעבר, אביהו איבשיץ, ומנהלת שירות הלקוחות בחברה לשעבר, גלית דורי.

על-פי החשד, הם גרמו להצגת נתונים כוזבים בדוחות הכספיים של החברה בין השנים 2011-2014 ועיוותו פרטים בדוחות בהיקף של עשרות מיליוני שקלים תוך הטעיית המשקיעים.

אפריקה תעשיות הודיעה הערב כי נפתחה חקירה של רשות ניירות ערך בקשר עם אי-הסדרים שהתגלו "בחברות-בת של החברה בתחום עיצוב הבית", וכי היום בוצע חיפוש במשרדיהן של חברות-הבת על-ידי חוקרי הרשות.

נזכיר כי בחודש אפריל השנה נודע כי בנגב קרמיקה, מקבוצת אפריקה ישראל, התקיים במשך תקופה ארוכה כאוס פיננסי, חשבונאי וניהולי.

במסגרת כך, אפריקה תעשיות העלתה האשמות חמורות כנגד המנכ"ל לשעבר, אבי מוטולה, שפוטר באמצע חודש מארס, בנוגע ל"חשש לביצוען של פעולות שלא כדין על-ידי מוטולה, לשעבר מנכ"ל החברה ומנכ"ל החברה-הבת נגב קרמיקה, שעיקרן נטילת כספים שלא כדין מחברות קבוצת נגב, ללא אישור וללא דיווח לגורמים המוסמכים, ו/או שימוש שלא כדין בכספי חברות קבוצת נגב לשימושים אישיים, ללא אישור וללא דיווח לגורמים המוסמכים".

מוטולה ניהל במשך קרוב לעשור את חברת המוצרים לבית נגב קרמיקה, ולפני 3 שנים מונה במקביל גם לתפקיד מנכ"ל החברה-האם, אפריקה תעשיות. במארס פוטר מוטולה במפתיע מתפקידיו, בד-בבד עם דיווח של אפריקה תעשיות על אודות הפסד עצום של 61 מיליון שקל ב-2014, עיקרו ברבעון הרביעי.

■ עוד בנושא: תכשיטים ודירת פאר לבת הזוג: ההסתבכות של אבי מוטולה