צפו: אלה הג'יפונים החסכוניים ביותר על כבישי ישראל

בדיקה השוואתית של צריכת הדלק בין הג'יפונים העירוניים הפופולריים בארץ חושפת אילו דגמים הם החסכוניים בקטגוריה, וגם: הצצה לאוטובוסי הקומתיים שנכנסים לשימוש בישראל

אנחנו פותחים את המהדורה עם ידיעה צרכנית שמגיעה מהמכון להגנת הסביבה של ממשלת ניו זילנד בנושא השוואת צריכת הדלק בין ג'יפונים עירוניים שנעשתה לאחרונה.

מהבדיקה עולה כי מאזדה CX3 החדשה, שתצטרף בקרוב לפלח הג'יפונים הפופולרי בישראל היא המכונית בעלת ההנעה הקדמית החסכונית ביותר בפלח שלה עם צריכה של 12 ק"מ לליטר בנסיעה עירונית ו-15 ק"מ לליטר בנסיעה בין עירונית.

הרכב השני בדירוג החיסכון הוא הונדה HRV, שמציג צריכה זהה בנסיעה מחוץ לעיר ואילו בנסיעה עירונית הוא צורך ליטר לכל 11.5 ק"מ נסיעה בהשוואה ל-12 של מאזדה.

הניסאן ג'וק מדורג שלישי עם נתונים קרובים לשני המתחרים היפנים אולם במקרה של הג'וק החישוב היה בנסיעה במכונית עם תיבת הילוכים ידנית ולא אוטומטית.

את החמישייה הראשונה של הדגמים החסכוניים סוגרות שתי מכוניות מתוצרת מיני, הפייסמן והקאנטרימן וגם במקרה הזה מדובר במכוניות עם תיבת הילוכים ידנית. כאן המקום לציין כי דגמים כמו שברולט טרקס ופיאט 500 איקס נבדקו אף הם ונמצאו צרכני דלק גדולים יותר אך ההפרשים קטנים וצפופים.

מאזדה, שמככבת בראש הרשימה, מציגה מכונית עם תיבה אוטומטית בלבד ומכאן שבגרסה ידנית היא הייתה פותחת פער משמעותי יותר על האחרות. בדיקה נוספת נערכה לג'יפונים בעלי הנעה כפולה וגם כאן המאזדה CX3 מציגה נתונים חסכוניים אולם במקרה הזה הנתונים זהים להונדה HVR עם 11.5 ק"מ לליטר בנסיעה עירונית ו-13.5 ק"מ לליטר בנסיעה בין עירונית. גם במקרה הזה נמצא ניסאן ג'וק במקום שלישי ואחריו הדגמים של מיני ושברולט טרקס ואפילו הג'יפון החדש של ג'יפ שנקרא רנגייד עם מנוע 1.4 ליטר.