ה"מכה" של מיסטר בין: מכר רכב בן 18 שנה ברווח של 1,100%

השחקן הבריטי רואן אטקינסון, שגילם את דמותו של "מיסטר בין" בסדרת הקומדיה הפופולרית, מכר את מכונית העל שלו - המקלארן F1 תמורת 12.2 מיליון דולר ■ העובדה שאטקינסון רכש את הרכב ב-1997 וריסק אותו פעמיים - לא הפריעה לקונה

רואן אטקינסון / צילום: רויטרס
רואן אטקינסון / צילום: רויטרס

כולם זוכרים את דמותו האלמותית של "מיסטר בין" בסדרת הקומדיה הפופולרית משנות ה-80. בחיים עצמם, רואן אטקינסון, השחקן הבריטי שגילם את דמותו של בין, הוא הרבה פחות לוזר. ע"פ פרסומים בתקשורת הזרה, אטקינסון, חובב רכב ידוע, מכר את מכונית העל שלו - מקלארן F1 תמורת לא פחות מ-8 מיליון ליש"ט (כ-12.2 מיליון דולר). כלומר, רווח של כ-1,100%.

העובדה שאטקינסון רכש את המקלארן ב-1997 תמורת מיליון דולר "בלבד" ונסע איתה כ-40 אלף מייל (כ-64 אלף ק"מ) לא מנעה מהקונה האלמוני לשלם את הסכום העצום עבור מכונית העל. גם העובדה שאטקינסון ריסק את המכונית פעמיים מאז, לא הפריעה לקונה.

המקלארן F1 היא אחת המכוניות המהירות ביותר שיוצרו באותה תקופה. בליבה פועם מנוע V12 בנפח של 6.1 ליטרים עם כ-630 כוחות סוס, שמטיסים אותה למהירות סופית של כמעט 390 קמ"ש.

מיסטר בין / צילום מסך
 מיסטר בין / צילום מסך

ב-2011 אטקינסון, שנהג במקלארן, התנגש בעץ ליד העיר Cambridgeshire בבריטניה וריסק כמעט לגמרי את מכונית העל. הוא נפצע קלות בכתף והצליח להיחלץ מהמכונית לפני שהיא החלה לעלות באש. אטקינסון גרם ל"כאב ראש" גדול לחברת הביטוח שלו, שנאלצה לשלם יותר מ-1.2 מיליון דולר על תיקון המכונית. עוד לפני זה, ב-1999, אטקינסון והמקלארן שלו התנגשו ברכב מסוג רובר מטרו וגרם לנזק כבד.

דיוויד קלארק, הבעלים של Taylor & Crawley, סוכנות למכירת רכבי יוקרה שמכרה עבור אטקינסון את המקלארן, שיבח את "מיסטר בין" וטען שהוא חובב רכב אמיתי. "הוא אחד מחובבי הרכב הגדולים ביותר שפגשתי. הוא באמת נהנה לעשות שימוש בכלי הרכב שלו ולא סתם מחזיק אותם", לדבריו.

מיסטר בין / צילום מסך
 מיסטר בין / צילום מסך