הבנקים נלחצים ממגבלות השכר: מכנסים דיון דחוף

יקיימו ישיבה מיוחדת באיגוד הבנקים בנוגע להחלטה לבטל את הבונוסים והאופציות ליושבי הראש

הודעת המפקח על הבנקים דודו זקן והמפקחת על הביטוח ושוק ההון דורית סלינגר כי בכוונתם לחתוך דרמטית את שכר יושבי הראש בבנקים ובחברות הביטוח מלחיצה את הבנקים.

ל"גלובס" נודע כי הבנקים החליטו לכנס בדחיפות ישיבה מיוחדת בנושא במשרדי איגוד הבנקים.אתמול הודיעו זקן וסלינגר כי לפי ההנחיה החדשה, יושבי הראש באותם גופים פיננסיים לא יוכלו ליהנות מתגמול משתנה, קרי בונוסים ואופציות, אלא מתגמול קבוע בלבד. מנגנון השכר של יושבי הראש ייקבע בדומה למנגנון השכר של הדח"צים, המוגבלים כיום בשכר של 100 אלף שקל בשנה ועוד 5,000 שקל בעבור כל ישיבה שבה הם משתתפים. ליושבי הראש תותאם מגבלת שכר, כך שלא תעמוד על 100 אלף שקל בשנה בלבד, אלא תסתכם בכמה מאות אלפי שקלים. כך שבשורה התחתונה, לפי הערכות צפוי שכר יושבי הראש לעמוד על 1-1.5 מיליון שקל, זאת בעוד כיום היא עומדת בממוצע על כ-3.5 מיליון שקל, קרי ירידה של עשרות אחוזים.

ההנחיה תיכנס לתוקפה לאחר תקופת מעבר שיקבעו הרגולטורים ככל הנראה תוך שנה-שנתיים), ולא בתום תקופת החוזה של כל יושב ראש, כשם שהיה נהוג בחלק ממגבלות השכר הקודמות שהוטלו).

בבנקים מתמודדים עם לא מעט איומים רגולטורים, ובראשם הקמת הועדה להגברת התחרות של משרד האוצר ובנק ישראל, שתבחן בין היתר אם עליהם למכור את חברות כרטיסי האשראי. נראה כי היוזמות הרגולטוריות השונות מטרידות את הבנקים במידה זו או אחרת, אך היוזמה בנושא השכר גרמה ללחץ מיוחד, והביאה לכינוס הדחוף של הישיבה.

בתוך כך הגיב היום מנכ"ל איגוד החברות הציבוריות אילן פלטו ליוזמה של סלינגר וזקן להגבלת השכר ואמר: "העובדה שהאוצר רוצה לקבוע באופן שרירותי את השכר בחברות הציבוריות זו חצייה של כל הקווים האדומים. ראש הממשלה נתניהו אומר ש'צריך לחתוך את הרגולציה בגרזנים', ובינתיים הפקידים משתוללים".