גולדן סטייט ניצחה את קליבלנד ועלתה ל-2:3 בסדרת הגמר

לברון שוב סיים עם טריפל דאבל (40 נק', 14 ריב' ו-11 אס'), אבל קרי ברבע אחרון פנטסטי ומשחק נהדר (37 נקודות) היה חד וטרי יותר ברגעים החשובים, וקירב את הווריירס לאליפות

גולדן סטייט מנצחת את קליבלנד במשחק 5 בגמר ה-NBA / צלם: רויטרס
גולדן סטייט מנצחת את קליבלנד במשחק 5 בגמר ה-NBA / צלם: רויטרס

גולדן סטייט עשתה הלילה (בין ראשון לשני) צעד גדול ומשמעותי בדרך לזכייה באליפות רביעית בתולדותיה, כשגברה על קליבלנד 91:104 ועלתה ליתרון 2:3 בסדרת הגמר ביניהן. אחרי שנראה היה שהסדרה נוטה לכיוונה של הקאבס בתום שלושת המשחקים הראשונים בסדרה, בהם הכתיבה את הקצב והשיגה שני ניצחונות, גולדן סטייט המשיכה את המומנטום מהמשחק הרביעי, בו ניצחה בקליבלנד.

הדפוס החוזר של הסדרה שוב הופיע: הקאבס החזיקו מעמד במשך שלושה רבעים וחצי, לברון סיפק תצוגת יחיד לפנתיאון וסיים עם עוד טריפל דאבל (40 נקודות, 14 ריבאונדים ו-11 אסיסטים), אבל ככל שהדקות נקפו והמאני טיים הגיע, החבר'ה מאוהיו נפלו מהרגליים. משם הם כבר פינו את הבמה לסטף קרי, אותו קרי שספג השמצות וביקורות רבות בתחילת הסדרה, ובא במלוא הכוח בדיוק לרגע הנכון ואולי למשחק הכי חשוב בסדרה, בו המנצחת זוכה בסבירות גבוהה מאוד בסדרה כולה. הוא סיים את המשחק עם 37 נקודות, אבל חשוב מכך - עם 17 ברבע האחרון, כולל ביצועים מרהיבים ומהלכים שובי עין שסגרו את המשחק בסטייל.

אחרי ההפתעה של סטיב קר וההרכבים הנמוכים עמם הרבה לשחק במשחק 4, דיוויד בלאט הגיב באותו מטבע וירד אפילו נמוך יותר, מה שעלה לו בתרומה כמעט אפסית מטימופיי מוזגוב אבל סייע לו להתמודד בצורה טובה יותר עם המהירות המסחררת של גולדן סטייט. במחצית הראשונה החבורה של בלאט שלטה בקצב והובילה במשך שלבים רבים, בעיקר בזכות עוד התעלות יוצאת דופן של לברון ג'יימס, אבל העומק של גולדן סטייט שוב הוכיח את עצמו ודריימונד גרין ולאנדרו ברבוסה דאגו להשאיר את הביתיים בעניינים ואף לעלות ליתרון נקודה בירידה למחצית.

במחצית השנייה סטף קרי שחרר את הנצרה. לרגעים זה נראה היה כמו דו קרב בין שני גלדיאטורים, כשלברון וה-MVP של העונה הרגילה מחליפים סלים מדי התקפה, אבל בסופו של דבר תש כוחו של לברון, והמשחק שוב ברח לבלאט ברבע האחרון בגלל התשישות. המשחק הבא ייערך בלילה שבין שלישי לרביעי באוהיו, וקליבלנד תנסה להעביר מחדש את ההכרעה לאוקלנד למשחק שביעי ואחרון.