הצצה לחיי הסטודנטים שצופים בטלוויזיה ומדווחים על הפרות

האח הגדול האמיתי בטלוויזיה הוא בעצם חבורה של אחים קטנים: 6 סטודנטים שתפקידם לעקוב באינטנסיביות אחר עשרות ערוצי הטלוויזיה של הוט ו-yes ולמלא דוחות על גבי דוחות ■ מיוחד למגזין "פירמה"

עו"ד אלעד מן / צילום: יובל סובול
עו"ד אלעד מן / צילום: יובל סובול

במהלך מבצע "צוק איתן" החלו לזרום תלונות מהציבור למועצת הכבלים והלוויין. ערוץ אל-ג'זירה, טענו המתלוננים, משדר הסתה נגד מדינת ישראל ותעמולה לערביי ישראל, ועושה זאת, לא פחות ולא יותר, תוך שימוש בפלטפורמת השידור הישראלית של הוט ו-yes.

כמו בכל מקרה של תלונות ציבוריות הפנתה המועצה משאבים לבדיקת הטענות - וגייסה לצורך המשימה את צוות בקרי הצפייה של המועצה, שנאלץ להתחיל להתמקד בחדשות אל-ג'זירה.

אין זו הפעם הראשונה שהמועצה נדרשה לסוגייה. בינואר 2014 נדרש הבקר אנהאר לתאר את חוויית הצפייה שלו באותו ערוץ ובערוץ הלבנוני LBC. לידי "פירמה" הגיע הדוח שהגיש הבקר, לצד שורה ארוכה של דוחות שמולאו על-ידי בקרי הרגולטור בשנת 2014 והושגו באמצעות דרישה של תנועת "הצלחה".

ב-14.1.14, כותב אנהאר, הוא צפה באל-ג'זירה במשך 3 שעות, אז שוחחו בערוץ על הסיכויים להפסקת אש בסוריה. "לא היו איומים או דיבורים על ישראל", הוא כותב בדוח שלו.

קודם לכן דיווח הבקר כי בתוכנית דעות בערוץ דיברו על מותו של אריאל שרון. "(הערוץ) חשף את תוכן מברקי הניחומים", כתב אנהאר והוסיף מה שנראה כמו תמלול דברי המשתתפים בתוכנית: "כיעורו של ראש הממשלה לשעבר שרון, הצביעות העולמית, תועבה".