זעם בקרב העיתונאים הזרים: משרד החוץ לועג לנו

משרד החוץ שחרר אתמול סרטון מאויר, שמסתיים בכותרת "פקחו את העיניים - טרור שולט בעזה" ■ הסרטון מציג עיתונאי זר שמדווח על עזה כמקום מתקדם, מבלי להבחין שסביבו מתנהלת פעילות טרור

בנימין נתניהו / צילום: רויטרס
בנימין נתניהו / צילום: רויטרס

זעם בקרב העיתונאים הזרים המוצבים בישראל, לאחר שמשרד החוץ הישראלי שחרר אתמול (ב') סרטון מאויר הלועג לעבודתם.

בסרטון, שמסתיים בכותרת "פקחו את העיניים - טרור שולט בעזה", מציג עיתונאי זר - בלונדיני ומעונב - שמדווח על עזה כמקום מתפתח ומתקדם, מבלי להבחין שסביבו מתנהלת פעילות טרור. לאחר הדיווח העיתונאי המאויר מקבל זוג משקפיים, כדי שיראה "טוב יותר" את מה שמתרחש סביבו.

הסרטון, בסגנון סדרת האנימציה המצליחה "סאות'פארק", מזכיר מערכון ידוע של "ארץ נהדרת", בו נראה כתב של ה-BBC מדווח באופן פנטזיונרי על המצב ברצועה. ועם זאת, יש להדגיש, קיים הבדל בין הפקה של תוכנית סאטירה בטלוויזיה לבין סרטון דוברות רשמי מטעם מדינת ישראל.

הקטע, בן פחות מדקה, הופץ לכלי תקשורת ברחבי העולם והעלה את חמתו של איגוד העיתונאים הזרים בישראל. שם שחררו אתמול בלילה הצהרה רשמית תקיפה, לפיה "איגוד העיתונאים הזרים מופתע ומוטרד מההחלטה של משרד החוץ הישראלי להפיק סרטון מצוין הלועג לכיסוי התקשורתי של המלחמה של השנה שעברה בעזה. בזמן לישראל יש נושאים רציניים להתמודד איתם, כמו סוריה או איראן, זה מטריד שהמשרד יבזבז את זמנו בכדי להפיק סרטון בן 50 שניות במטרה ללעוג לעיתונאים שדיווחו על עימות שבו נהרגו 2,100 פלסטינים ו-72 ישראלים.

"המערך הדיפלומטי הישראלי רוצה שיקחו אותו ברצינות ברחבי העולם. לפרסם סרטון חובבני ומטעה ביו-טיוב, זה לא ראוי, לא עוזר וחותר תחת טענותיו של משרד החוץ, לפיהן הוא מכבד את העיתונות הזרה ואת חופש הפעולה שלה בעזה".