סיור קבלנים במעלות תרשיחא - לקראת מכרז להקמת 192 יח"ד

לסיור קבלנים שנערך לפני מספר ימים בשטח הגיעו כ-10 יזמים וקבלנים, בהם רוטשטיין, תורג, ספייס בנייה ויזמות ועוד ■ עלויות הפיתוח במסגרת המכרז עומדות על כ-100 אלף שקל ליחידת דיור, ולמכרז לא פורסם מחיר מינימום

סיור קבלנים בגבעת אורנים מעלות תרשיחא / צילום: רועי אלרום
סיור קבלנים בגבעת אורנים מעלות תרשיחא / צילום: רועי אלרום

מצוקת הקרקעות מובילה יזמים להתעניין בכל מתחם שיוצא למכרז, גם אם מדובר ביישובים שבעבר לא נחשבו אטרקטיביים. לפני מספר שבועות יצאו רשות מקרקעי ישראל (רמ"י) ומשרד הבינוי במכרז האחרון בשכונת גבעת האורנים במעלות תרשיחא, מכרז המאפשר בניית 192 יחידות דיור. עלויות הפיתוח במסגרת המכרז עומדות על כ-100 אלף שקל ליחידת דיור ולמכרז לא פורסם מחיר מינימום.

לסיור קבלנים שנערך לפני מספר ימים בשטח הגיעו כ-10 יזמים וקבלנים, בניהם גם חברות שעד כה בנו בעיקר באזורים אחרים, כולל ממרכז הארץ. בין החברות שהשתתפו בסיור הקבלנים ניתן היה למצוא את רוטשטיין, תורג, ספייס בנייה ויזמות, לאטי ייזום ובנייה, קבוצת משה חדיף ועוד. בסיור הקבלנים השתתפו גם ראש העיר, שלמה בוחבוט, עזרא ימין, מנכ"ל חברת "ערים" החברה המפתחת של המתחם, רועי אלרום, סמנכ"ל הפרויקטים בעירייה, יוסי לוין מהנדס העיר והוועדה המקומיות ונציגי משרד הבינוי.

נציין שהמכרזים שפורסמו לאחרונה בשכונה מגיעים לאחר עשור ללא בנייה ביישוב. השכונה כולה מונה 600 יחידות דיור, והיא עתידה להתאכלס ב-3 השנים הקרובות.

עוד נזכיר כי במכרז האחרון שנסגר בגבעת האורנים, מכרז לבניית 340 יחידות דיור, זכו שלוש: משהב, קבוצת משה חדיף ומעלות הירוקה.

"סלילתו המתוכננת של כביש 6 עד צומת כברי, התחלת העבודות על כביש עוקף נהריה ושדרוג תשתית הרכבת מנהריה הגבירו מאד את האטרקטיביות של העיר", מסביר רועי אלרום, סמנכ"ל פרויקטים בעירייה, "הראייה הכי טובה לאטרקטיביות של העיר, היא הקפיצה בערך הקרקע בעיר. לפני כ-4 שנים ערך הקרקע היה שלילי מבחינת השמאות, וכיום ערך הקרקע עומד על מאות שקלים וממשיך לטפס".