פלטפורמה למוזיקאים המחפשים חיבור לאנשי מקצוע במוזיקה

שחר גלעד, שחווה את עולם המוזיקה הן כמוזיקאי והן כמפיק מוזיקלי, בנה את SoundBetter, פלטפורמה שמיועדת למוזיקאים ומחברת אותם לנותני שירותים כמו מפיקים, נגנים, מיקסינג, מאסטרים וכדומה

בשנים האחרונות תעשיית המוזיקה השתנתה באופן מהותי. פיתוחים כמו iTunes ויו-טיוב מאפשרים יכולות הפצה מתקדמות, שמאפשרות למוזיקאים ולשירים שלהם להגיע לכל בית, ובמקביל הוזל משמעותית תהליך הקלטת השירים.

אם פעם הקלטת שירים הייתה מנת חלקם של מוזיקאים בודדים, שחברות התקליטים רצו ביקרם ומימנו להם הקלטה יקרה באולפנים, היום התהליך הפך לנגיש מאוד. כל מוזיקאי יכול להקליט בבית את המוזיקה שלו, והדבר הביא להגדלת כמות השירים שמוקלטים מדי שנה ברחבי העולם. עם זאת, את מלאכת הגימור של השירים - שכוללת בין היתר הפקה, מיקסינג ומאסטרינג - עדיין התקשו המוזיקאים לעשות בעצמם.

שחר גלעד, שחווה את עולם המוזיקה הן כמוזיקאי והן כמפיק מוזיקלי, הכיר את הקושי שבתעשייה. מצד אחד, מוזיקאים שמחפשים אחרי נותני שירות, שיעזרו להם להגשים את חלומם - לייצר שירים באיכות גבוהה שניתן לשחרר לאוויר העולם; ומצד שני, אנשי מקצוע שמחפשים לקוחות בדמות מוזיקאים. כך, הוא הגה את SoundBetter, פלטפורמה שמיועדת למוזיקאים ומחברת אותם לנותני השירותים.

"מוזיקאים יכולים היום להקליט את המוזיקה שלהם, אבל קשה להם לסיים את השיר לבד. זו מומחיות אחרת", מסביר גלעד, "בלי ההפקה המקצועית, השיר לא נשמע מספיק טוב. מה ששומעים ברדיו - זה קודם כל סאונד. אם הסאונד מגניב, אז אני אעצור ואתן צ'אנס להקשיב גם למלודיה ולמילים".

"דמוקרטיזציה בהפקת השירים"

גלעד, שעבד בעבר במטה הראשי של אפל במחלקת שיווק מוצר של Logic, תוכנת עריכת המוזיקה של ענקית הטכנולוגיה, מספר: "לפני שנתיים ראיתי שיש צורך עצום וחדש מצד מוזיקאים להתחבר עם נגנים, מיקסינג, מאסטרים וכדומה; ושיש צורך הפוך של הרבה אנשי מקצוע, שהם פרילנסרים, ולא הייתה להם דרך קלה לשווק את עצמם, לבנות אתר ולקדם את עצמם בגוגל. הפלטפורמה שלנו מייצרת דמוקרטיזציה בתהליך הפקת השירים".

מוזיקאי שנכנס לפלטפורמה בוחר קודם כל את סוג המקצועיות שהוא מחפש - מאסטרינג, מיקסינג, נגנים או זמרים מקצועיים. ניתן לסנן לפי ז'אנר מוזיקלי, לשמוע דוגמאות של שירים מעבודות קודמות, לקרוא על הניסיון של כל אחד ואחד, ולראות תמחור פר כל שלב בעבודה.

הרעיון מזכיר פלטפורמות כמו fiverr או odesk, שמחברות גולשים לאנשי מקצוע כמו מעצבי גרפיקה למשל, אך פה המיקוד הוא בעולם המוזיקה. לפני שנה התקבלו גלעד ביחד עם איתמר יונגר, המתכנת הראשי ובוגר בית הספר למדעי המחשב במכללה למינהל, לאחד מהאקסלרטורים הנחשבים בעולם, 500 startups, מה שהעניק להם "דריסת רגל עמוקה בסיליקון ואלי", מסביר גלעד.

"יש לנו מעל עשרת אלפים נותני שירות מקצועיים מכל העולם, ובהם עשרות זוכי גראמי שמשתמשים בשירות ועבדו בעבר עם שמות גדולים כמו ריהאנה, ליידי גאגא, U2, ברונו מארס ואחרים. הם כבר קיבלו עבודות מהאתר בסך כולל של מאות אלפי דולרים".

מודל עסקי: המוזיקאים מקבלים את השירות בחינם, בעוד נותני השירות משלמים מנוי חודשי ושיעור קטן מכל עסקה שהם סוגרים דרך האתר.

משמעות השם: "נשמע טוב יותר" באנגלית, כי החיבור לנותני שירות ישפר את הסאונד של השירים.

SoundBetter

שנת הקמה: 2013

תחום פעילות: פלטפורמה שמחברת בין מוזיקאים לנותני שירות בעולם המוזיקה

מייסד: שחר גלעד

היקף גיוס: מאות אלפי דולרים

משקיעים: דייב מקלור (ממייסדי 500 startups), איאן מקניש (מהצוות המייסד של לינקדאין), ומשקיעים פרטיים