ארליסנס הישראלית נערכת להנפקה בנאסד"ק

החברה מוכרת מכשיר לאבחון הידרדרות במצב חולים בבתי חולים, בתי אבות ובבית ■ גייסה בתחילת השנה הנוכחית 25 מיליון דולר

אבנר הלפרין, מנכ"ל ארליסנס / צילום: איל יצהר
אבנר הלפרין, מנכ"ל ארליסנס / צילום: איל יצהר

חברת ארליסנס מתכננת הנפקה קרובה בנאסד"ק. החברה השתתפה היום בכנס "From seed to IPO" שערכו מאגר המידע IVC והבורסה בתל אביב, יחד עם משרד עורכי הדין ש. הורביץ, והוצגה כ"חברה לקראת הנפקה".

ארסילנס פיתחה ומשווקת מכשיר המונח מתחת למזרן של מיטת חולה, או מתחת לכרית של כיסא, ומאפשר לנטר ללא מגע את מצבו של החולה, ולהתריע על הידרדרות במצבו. החברה, המנוהלת על-ידי אבנר הלפרין, כבר משווקת את מוצריה מספר שנים בשוק האמריקאי, ורושמת מכירות שככל הנראה עולות על 10 מיליון דולר.

החברה חתמה בשנה האחרונה על שני שיתופי פעולה אסטרטגיים: האחד עם חברת סמסונג לפיתוח ושיווק של מוצרים חדשים, והשני עם חברת מיטסוי היפנית, אחת מחברות המסחר הגדולות ביפן, במטרה להחדיר יחד את המוצרים הקיימים של ארליסנס לשוק היפני.

מיטסוי וסמסונג השתתפו גם בסבב הגיוס האחרון של ארליסנס, שנסגר בתחילת 2015, בהיקף של 25 מיליון דולר. מלבדן השתתפו בסבב הזה גם קרנות ההון סיכון פיטנגו, JK&B, Noaber, פרוסיד וקרן OBV של משפחת מקוב, וכן חברת המכשור הרפואי וולץ' אלין, שותפה ותיקה של ארליסנס. גיוס זה הביא את סך הסכום שגויס על-ידי ארליסנס עד היום ל-88 מיליון דולר.

רבע מיליון לקוחות וגם בתי חולים

ארליסנס מסרה עם סגירת סבב הגיוס הזה, כי מוצרי החברה כבר משמשים כרבע מיליון איש, ונמכרים כעת לבתי חולים ובתי אבות, וכי היא צפויה להיכנס בקרוב מאוד גם לשוק הניטור הביתי, עם המוצרים שהיא מפתחת יחד עם סמסונג, וכן עם מוצרים עצמאיים.

כיוון שמערכת הניטור שלה אינה פולשנית, והיא נמצאת מתחת למזרן של המיטה וכלל אינה נוגעת במטופל, המנכ"ל הלפרין מאמין כי ניתן יהיה לשווק אותה לא רק כטיפול לחולים שהשתחררו מבית החולים, אלא גם למבוגרים שאינם מוגדרים כחולים, אך נמצאים בסיכון להידרדרות בשל גילם.