מאחדים כוחות: שמיר וקצב ישתפו פעולה במכרז על תעש

מבטח שמיר ונסקא תעשיות חתמו על הסכם עקרונות לשיתוף-פעולה בהתמודדות על המכרז לרכישת התעשייה הצבאית ■ ייתכנו בקרוב שיתופי-פעולה נוספים גם בין קבוצות ישראליות לקבוצות זרות שמגלות עניין בחברה

מאיר שמיר / צלם: תמר מצפי
מאיר שמיר / צלם: תמר מצפי

מבטח שמיר של איש העסקים מאיר שמיר ונסקא תעשיות שבשליטת איש העסקים סמי קצב חתמו על הסכם עקרונות לשיתוף-פעולה בהתמודדות על המכרז לרכישת התעשייה הצבאית (תעש).

שמיר וקצב הגישו כבר בנפרד לפני כ-3 שבועות לרשות החברות הממשלתיות את בקשתם להתמודד במכרז למכירת תעש. זאת, במסגרת ההליך שמובילה הרשות להפרטת החברה הביטחונית. לצד שמיר וקצב מתמודדים על רכישת תעש עוד 10 קבוצות, בהן אלביט מערכות, ארמז, פימי חמש בראשות ישי דוידי ומספר חברות מחו"ל.

שמם של שמיר וקצב הוזכר כבר בעבר כמתמודדים טבעיים בהליך לרכישת החברה- בעת שהמדינה תעמיד אותה למכירה. בהודעה שפרסמו היום נאמר כי "הצדדים ישתפו פעולה באופן בלעדי בהליך ההפרטה וככל שיחליטו, יגישו במשותף ובחלקים שווים הצעה לרכישת תעש, לרבות באמצעות צירוף שותף נוסף".

על פי הערכות, השווי של תעש נאמד בכ-3-2.5 מיליארד שקל. הקבוצות שהגישו בשבועות האחרונים לרשות החברות הממשלתיות את בקשתן להתמודד על רכישתה, צפויות להיבדק בעיקר מן ההיבטים הפיננסיים והביטחוניים, וזאת תוך שימת דגש על החוסן הכלכלי שלהן, יושר ויושרה, היעדר ניגוד עניינים של המעורבים באותן חברות לענייניה של המדינה או החברה ועוד.

עם השלמת שלב המיון, קבוצות שעומדות בקריטריונים שנקבעו יורשו להיחשף למסמכים הקשורים לפעילות תעש בחדרי מידע ייעודיים שייפתחו לשם כך ורק לאחר מכן, יגישו את הצעותיהן לרכישת החברה. פתיחת חדרי המידע צפויה בחודש הבא וההצעות לרכישת החברה צפויות להימסר כנראה בחודש ספטמבר וזאת, בניסיון למכור את תעש עד תחילת השנה הבאה. סמי קצב, הבעלים של קבוצת SK כבר רכש בעבר את מפעל הנשק הקל שהיה בבעלות תעש והוא מפעיל אותו כיום תחת השם IWI.

גורמים המקורבים לתהליך המכירה, העריכו בימים האחרונים כי בנוסף לשיתוף-הפעולה בין קצב לשמיר, ייתכנו בקרוב שיתופי-פעולה נוספים בין קבוצות המתעניינות ברכישת תעש. שיתופי-פעולה אלה עשויים להתקיים גם בין קבוצות ישראליות לקבוצות זרות שמגלות עניין בחברה.

את הליך ההפרטה מלווים בתיאום עם רשות החברות, גם יו"ר תעש, אלוף (במיל') אודי אדם והמנכ"ל שלה, אבי פלדר. צבר ההזמנות של החברה הוא כ-9 מיליארד ש' וכ-70% מתוצרתה מיועדים לייצוא.