הבמב"י באי.די.בי פתוח: בן משה מסרב להעביר מניותיו

במכתב ששלח היום בן משה הוא מסרב לדרישת אלשטיין וחוזר על טענתו כי הוא עצמו הצד הרוכש בהליך הבמב"י, מאחר שאלשטיין לא נתן את הודעתו בהתאם לתנאים שנקבעו בהודעה על הפעלת המנגנון המשפטי

מוטי בן משה ואדוארדו אלשטיין / צילום: תמר מצפי
מוטי בן משה ואדוארדו אלשטיין / צילום: תמר מצפי

הליך הבמב"י סביב מניות השליטה בקבוצת אי.די.בי פתוח, לא יסתיים בעוד יומיים ועתיד להמשיך ולהתגלגל גם בשבועות הקרובים. כך לפחות עולה ממכתב תשובה ששלח היום איש העסקים מוטי בן משה לשותפו לשעבר אדוארדו אלשטיין, ובו הצהרה כי אין בכוונתו להיענות לדרישת האחרון להשלמת העברת המניות ביום חמישי הקרוב.

מכתבו של בן משה נשלח במענה למכתב ששלח אליו אלשטיין שלשום ובו דרישה להשלים את הליך הבמב"י שנפתח בין השניים. אלשטיין רואה עצמו כמי שהעביר במועד הודעת קיבול לפתיחת ההליך בידי בן משה, וכי לאור זאת הוא זכאי לרכוש ביום חמישי את מלוא מניות אידיבי מידי שותפו לשעבר (14% ממניות החברה) לפי מחיר של 1.64 שקל למניה ובתמורה כוללת של 152 מיליון שקל.

אלא שבמכתב ששלח היום בן משה, הוא מסרב לדרישת אלשטיין וחוזר על טענתו כי הוא עצמו הצד הרוכש בהליך הבמב"י, מאחר שאלשטיין לא נתן את הודעתו בהתאם לתנאים שנקבעו בהודעה על הפעלת המנגנון המשפטי, שנועד להביא להיפרדות מוסכמת של בין בעלי שליטה.

המחלוקת בין הצדדים נוגעת להתחייבות בעלי השליטה לרכוש מניות מזכאי הסדר החוב באי.די.בי אחזקות תמורת 512 מיליון שקל. בן משה הפעיל את מנגנון הבמב"י תחת תנאי לפיו הרוכש ייטול על עצמו גם את התחייבות המוכר, אולם אלשטיין התנגד.

לאור המחלוקת, כותבים עורכי דינו של בן משה, כי "לא היה מנוס מלבקש מכבוד הבורר (השופט בדימוס ד"ר עמירם בנימיני, ע"כ) לדון לאלתר בנושא הליך הבמב"י והוא נעתר לכך. כך, כפי שידוע למרשותיכם היטב, בישיבת הבוררות שהתקיימה בשבוע שעבר, החליט כבוד הבורר לפצל את הבוררות לשני שלבים, כאשר בשלב הראשון תידון המחלוקת בקשר להליך הבמב"י ובו תידון, בראש ובראשונה, השאלה מיהו הרוכש והאם הצד הרוכש אחראי להתחייבות שני הצדדים (בכל הקשור ליחסים בין הצדדים)."

"עוד כידוע למרשותיכם היטב, לוחות הזמנים שנקבעו לחלק זה של הבוררות מסתיימים, לפני הגשת הסיכומים, במחצית השניה של חודש יולי שנה זו והכרעה בשאלת הבמב"י צפויה להיות בהתאם רק לאחר מכן". יש לציין כי למרות שההליך המשפטי תרם הסתיים, הרי שאלשטיין, שמחזיק ב-68% מאי.די.בי, הוא בפועל בעל השליטה היחיד כיום בחברה.

בעוד כשבועיים תתכנס אסיפת בעלי המניות של אי.די.בי לבחירה מחודשת של הדירקטורים מטעם בעלי השליטה, ובמסגרתה צפוי אלשטיין להצביע לששת מועמדיו, ולהביא להדחת בן משה ושני הדירקטורים מטעמו (יניב רוג ועודד נגר), מדירקטוריון אי.די.בי.