השעון מתקתק: פגישת האירורוגרופ ויוון הסתיימה ללא תוצאות

מירוץ נגד השעון בניסיון להציל את יוון ולהשאיר אותה בגוש האירו ■ נכון להערב, משמעות הדברים היא שיוון בדרך החוצה מגוש האירו, ותגובת השווקים עלולה להיות אלימה ■ מחר יעשה ניסיון אחרון מצד כל הגורמים

אנגלה מרקל ואלקסיס ציפראס / צילום: רויטרס
אנגלה מרקל ואלקסיס ציפראס / צילום: רויטרס

פגישת שרי האוצר של גוש האירו (היורוגרופ) הסתיימה הערב (ד') ללא הסכמה כלשהי לגבי יוון, כך אמר הערב שר האוצר של פינלנד, שהוסיף כי מחר בצהריים הם יפגשו שוב.

כך, כאשר המשקיעים בעולם במתח לאחר פרסום הדיווחים לפיהם שנושיה של יוון דחו את הצעת הרפורמות שלה, תתכנס מחר מועצת האיחוד האירופי בשעות הערב וצפויה לפרסם הודעה בשעות הלילה.

משמעות הדברים, נכון להערב: יוון בדרך החוצה מגוש האירו, ותגובת השווקים עלולה להיות אלימה.

ראש ממשלת יוון אלכסיס ציפראס נפגש היום עם נגיד הבנק המרכזי האירופי מריו דרגי ועם נשיא הנציבות האירופית ז'אן קלוד-יאנקר בבריסל. השלושה דנו ברפורמות להן התחייבה יוון בהצעתה, ומחר יפגשו שו, עוד לפני הפגישה המכרעת, בניסיון לגשר על הפערים.

בפגישה עם עמיתיו האירופים הציג ראש ממשלת יוון הצעות פייסניות יותר להסכם הצלה חדש, וזאת בניסיון של הרגע האחרון להשיג סיוע חירום בסך 7.2 מיליארד אירו ולמנוע את חדלות הפירעון של יוון ב-30 ביוני. אולם גם הדיונים הללו, כאמור, העלו חרס.

בנוסף, כאמור, מחר שרי האוצר של האיחוד האירופי (יורוגרופ) ייפגשו שוב בבריסל - בפעם הרביעית בשבוע האחרון. הם ינסו להגיע לפשרה כלשהי שעליה יוכלו לחתום מחר מנהיגי אירופה, ובכך להרגיע את הרוחות, לזמן הקרוב לפחות, ולמנוע טלטלה אפשרית בשווקים.