סינמטק ת"א מציג פסטיבל בינלאומי לסרטי ילדים ונוער

הפסטיבל, שייפתח ביום חמישי הבא, מציג גם השנה תמונה עגומה: אין אף סרט ישראלי בין הסרטים המשתתפים בו ■ באילו סרטים מומלץ לצפות?

הפסטיבל הבינלאומי השנתי לסרטי ילדים ונוער, שייפתח ביום חמישי הבא בסינמטק תל-אביב, מציג גם השנה תמונה עגומה: אין אף סרט ישראלי בין הסרטים המשתתפים בו.

אין זו אשמת הפסטיבל, כמובן. בארץ מתקשים היוצרים להפיק סרטי ילדים ונוער (שני ז'אנרים נפרדים, אגב), בין אם בשל היעדר תקציב פיתוח ראוי ובין אם בשל הרצון העז ליצור סרט "חשוב" למבוגרים.

מבחינה מסחרית ניתן לומר כי הדלת פתוחה, אך איש אינו מתפרץ אליה. אם ללמוד מההצלחה הטלוויזיונית של סדרות הילדים והנוער, ושל סרטים שנוצרו על בסיס סדרות מקומיות מצליחות, יש לזה קהל רב, והקהל הזה מפרגן.

בינתיים נתנחם במיטב שברפרטואר הפסטיבל הנוכחי: סרט שוודי חדש בשם "אחותי הרזונת", המספר על ילדה בת 12 בשם סטלה, המעריצה את אחותה הגדולה והיפה ומשתוקקת להיות כמוה: מוצלחת ומוכשרת (בהחלקה אמנותית על קרח). היא עוד לא מודעת למחיר שאחותה, הסובלת מהפרעות אכילה, משלמת.

אם אתם כבר שם, לכו לעוד סרט, שגם הוא עשוי היטב, ריאליסטי ומחוספס: "אתה גם מכוער", סרט בלגי חדש אודות ילדה כבת 11 שהתייתמה מהוריה. הדוד שלה, עבריין שמרצה מאסר בבית הסוהר, זוכה לשחרור מוקדם כדי שאחייניתו תוכל להיות תחת חסותו.

מתי, איפה וכמה: יום חמישי (2 ביולי), למשך שבוע. סינמטק תל-אביב. מחיר: 40 שקל.