ערוץ 1 סגר עונת כדורסל עם רייטינג של 9.4% למשחק הגמר השני

ההתמודדות בין הפועל ירושלים לאילת בהיכל הפיס ארינה, שהבטיחה לקבוצה מהבירה זכייה באליפות היסטורית - גרפה את נתוני הצפייה הגבוהים ביותר של ליגת העל בעונת 2014/15 ■ יו"ר המינהלת פנה ליורוליג: תנו לירושלים כרטיס

הפועל ירושלים כדורסל / צילום: עודד קרני, איגוד הכדורסל
הפועל ירושלים כדורסל / צילום: עודד קרני, איגוד הכדורסל

ערוץ 1 סיים אתמול (ה') את שידורי ליגת העל בכדורסל לעונת 2014/15 עם עוד נתון צפייה מצוין מבחינתו: המשחק בו הביסה הפועל ירושלים את הפועל אילת 68-88, שהתקיים באולם הפיס ארינה בבירה והבטיח למארחת זכייה באליפות היסטורית, גרף רייטינג ממוצע של 9.4% בקרב משקי-הבית היהודיים.

כיאה למשחק גמר - נתון זה הופך את המשדר אמש לנצפה ביותר העונה מליגת העל בכדורסל. במקום השני: המפגש הראשון בגמר הפלייאוף בין אילת לירושלים, שהתקיים מוקדם יותר השבוע והניב 8.9%.

מדובר על נתונים חסרי תקדים עבור משחקים בהם לא מעורבת מכבי תל-אביב, מושכת הרייטינג מספר 1 של הכדורסל הישראלי. עד צמד משחקי הגמר, המשחק הכי נצפה ב-2014/15 היה הדרבי בין מכבי להפועל תל-אביב שהתקיים בנובמבר (8.7%). לשם השוואה - צמד משחקי הגמר של אשתקד (מכבי תל-אביב-מכבי חיפה) רשמו 8.6% ו-9.9% רייטינג.

בתוך כך, יו"ר המינהלת, שמואל פרנקל, שלח מכתב לג'ורדי ברתומיאו, מנכ"ל היורוליג, בו הוא מבקש ממנו להכניס את הפועל ירושלים אל המפעל האירופי הבכיר.

"ישראל היא המדינה היחידה מבין החברות ביורוליג שהאלופה שלה לא לוקחת חלק ביורוליג", כותב פרנקל. "הכדורסל הוא אחד הענפים המובילים בישראל, המייצר רמות גבוהות של עניין בקרב הציבור, מספר צופים, נתוני רייטינג, הכנסות מזכויות שידור; האצטדיונים והתקציבים ברי-השוואה לרוב המדינות ביורוליג".

פרנקל הדגיש כי "לדעתנו, הפועל ירושלים, כאלופת ישראל - ראויה לקבל בעונה הבאה את אחד הכרטיסים הפנויים ליורוליג".