תקציב הפרסום של רשת מלונות דן עובר למקאן

היקף התקציב עומד על כ-10 מיליון שקל בשנה

מלון דן אילת / צילום: סיוון פרג'
מלון דן אילת / צילום: סיוון פרג'

תקציב הפרסום של רשת מלונות דן עובר למשרד הפרסום מקאן - כך נודע ל"גלובס". היקף התקציב עומד על כ-10 מיליון שקל בשנה.

העברת תקציב הקריאייטיב למקאן מגיעה שבועות ספורים אחרי שחברת המדיה של מקאן, יוניברסל מקאן, קיבלה את תקציב המדיה של מלונות דן. המהלך הביא לכך שיוסי לובטון, מנכ"ל משרד הפרסום באומן-בר-ריבנאי, שטיפל בתקציב למעלה מ-10 שנים, החליט על הפסקת ההתקשרות עם הרשת.

פרט להפסקת ההתקשרות עם הרשת, בחר לובטון במהלך לא שגרתי נוסף. הוא סירב לשחרר לרשת המלונות את חומרי הקריאייטיב, אשר עליהם עמל המשרד בחודשים האחרונים, וזאת עד קבלת תמורה עבור חומרים אלה.

בשבועות האחרונים, טרם הפסקת ההתקשרות עם באומן, קיבלה הרשת הצעות מדיה ממספר גורמים בשוק, אך רשמית לא היה מדובר במהלך של מכרז, כי אם בתהליך שבסופו אמור היה משרד הפרסום לקבל הצעה ולהציג מולה הצעה נגדית.

רשת מלונות דן אינה הלקוח היחיד של באומן-בר-ריבנאי, שבחר לרכוש מדיה באמצעות גופי רכש מדיה שאינם נמנים עם הקבוצה. לקוחות נוספים, גדולים בהרבה, דוגמת שטראוס, ביטוח ישיר או החברה המרכזית, פועלים באופן הזה.

נראה כי בבאומן החליטו לא ליישר קו עם ההתנהלות הזו, אשר מחלישה אותם מאוד מבחינת כוח מדיה, והחליטו לייצר הצהרה במקום קל יחסית - תקציב לא גדול, שאובדנו לא ייצר אצלם שינוי דרמטי.

עם זאת, מאחר שבמודל התגמול הרווח כיום בשוק, עיקר הרווח של המשרד מגיע מהמדיה - הרי העברת המדיה לגוף אחר ומיד אחרי זה העברת החומרים הקריאייטיביים לרשת עשויות היו ליצור סיטואציה שבה המשרד נותר ללא רווח על עמל של חודשים רבים; ומכאן נבע הסירוב של לובטון להעביר חומרים אלה.