גאדג'טים: ממיר הטלוויזיה של Take - עדיין לא חלופה אמיתית

השירות מבוסס האנדרואיד של Take מתבסס על תוכן חינמי מאתרים שונים, שהיא בעצם מסדרת במקום אחד ■ הממיר מציע גם גישה לעידן+, צפייה בקבצי וידיאו שהורדו מהרשת והתקנת אפליקציות מחנות אנדרואיד ■ בינתיים המוצר רחוק מאוד מהבטחות החברה

חברת הטלוויזיה Take פעילה כבר מספר חודשים, אבל לא מסכימה עדיין לפרסם את מספר מנוייה הפעילים. החברה הצהירה במסיבת העיתונאים כי היא בעצם מתחרה בענקיות הטלוויזיה בארץ, הוט ו-yes, והשירות שלה פונה לדור הצרכנים הנוכחי, שאוהב לצפות בתוכן מהאינטרנט. בדיקת השירות מגלה כי המוצר שהחברה מספקת רחוק מאוד מההבטחות שלה.

■ ממשק: הממשק בשירות של Take נבנה על-ידי חברת הסטארט-אפ הישראלית קומיגו של היזם הסדרתי דב מורן. מדובר בממשק שפונה לעולם הרשתות החברתיות. הממשק לא תמיד ברור, ויש יותר מדי אפשרויות שלפעמים מובילות למקומות דומים. למשל, לחיצה על כפתור פייסבוק בשלט לוקחת לסרטונים פופולריים מיו-טיוב.

תוכן: Take מתבססת על תוכן חינמי המגיע מאתרי אינטרנט שונים, כאשר היא בעצם מסדרת אותו במקום אחד בצורה יותר מסודרת. כך למשל, בקטגוריית הסדרות לילדים אפשר למצוא את "החתולים הסמוראים", "העיפרון הכי מחודד" ו"מולי וצומי". בנוסף יש גישה לסדרות נוספות הנמצאות ברשת בצורה חופשית, כמו "משיח" ו"נייס גיא".

Take מציעה גם ערוצי טלוויזיה ליניאריים: Fight Box, Docu Box ו-Fashion Box - לא בדיוק תוכן שמתחרה בשאר השחקנים בשוק.

מעבר לזה, הממיר מציע גישה לשירותי עידן פלוס, מדיה סנטר, באמצעותו ניתן לראות קבצי וידיאו שהורדו מהרשת ולהתקין כל אפליקציה שרוצים מחנות אנדרואיד.

בבדיקה הסתבר כי אפליקציית yes Go של חברת הלוויין yes לא פועלת על המכשיר, ואילו וואלה VOD כן עובדת.

שלט: ב-Take ניסו להציע שלט משוכלל שכולל המון אופציות, אבל התוצאה היא שלט מסורבל ולא נוח. השלט כולל כפתורים רבים שלא תמיד ברור מה הם עושים, ודווקא הכפתור "אחורה" לא עובד. גם כפתור ה"לייק" לא ממש עושה לייק, אלא מוסיף סרטונים שצופים ביו-טיוב לרשימת השמעה.

לשלט הרחוק יש מקלדת אחורית, שנוחה לצורכי הקלדה. ניתן לעבוד עם השלט בתור סמן עכבר הפועל לפי תזוזת היד, אבל זה לא עובד טוב.

חיבורים: הממיר כולל את כל החיבורים שצופה טלוויזיה ידרוש: התקן לקליטת שידורי עידן פלוס, והוא מגיע עם האנטנה הבסיסית. בנוסף, יש לממיר התקן WiFi, חיבור LAN, כניסת HDMI, קורא כרטיסי זיכרון (SD) וגם שתי כניסות USB.

בשורה התחתונה: המוצר ש-Take מציעה הוא בעצם סטרימר אנדרואיד לא ממש מוצלח עם מעט גישה לתוכן ברשת.

מחיר: 550 שקל.

ציון: 5.