קמור: עסקי הספנות יימכרו תמורת 5.5-6 מיליון דולר?

עוה"ד פיגל ואולמן מבקשים לזרז העסקה, בשל זכות הרוכש לחזור בו מההצעה עד סוף יולי ■ התמורה מבוססת על הערכת שווי שביצעה חברת בייקר טילי

ספינה של קמור / צילום: מצגת החברה
ספינה של קמור / צילום: מצגת החברה

כשנתיים לאחר שניתן צו פירוק זמני נגד חברת ההשקעות קמור, צמד המנהלים המיוחדים שמונו לה, עו"ד עדי פיגל ועו"ד חגי אולמן, הגישו בסוף השבוע בקשה דחופה לביהמ"ש המחוזי בת"א לאישור מכירת זכויותיה של קמור בפעילות הספנות שהחזיקה. התמורה בעסקה עומדת על 5.5-6 מיליון דולר (כ-21-23 מיליון שקל) והרוכש הוא השותף היווני של קמור בפעילות.

במסגרת העסקה ישלם הרוכש 3.5 מיליון דולר במועד הסגירה (Closing), ויתרת הסכום, 2 מיליון דולר, תהיה ויתור של הרוכש על דרישותיו במסגרת הלוואה שהעניק לקמור ולא הושבה לו. סכום נוסף של 500 אלף דולר ישולם לקמור בתלות במדדים שונים בפעילות הנמכרת, בשנה שמיום מכירת הפעילות.

מדובר בחמש ספינות מסוג צובר יבש (Dry Bulk), הנושאות סחורות דוגמת מתכות, עצים, חול, מלט וחיטה, בהן מחזיקה קמור 50%, המוחכרות לחוכרים שונים ולתקופות שונות, וב-40% מהזכויות בחברה המעניקה להן שירותי ניהול ותיפעול. יתרת ההלוואות שנלקחו למימון רכישת האוניות הללו עמדה בסוף חודש מאי על כ-24 מיליון דולר.

עוה"ד פיגל ואולמן, שמסבירים בבקשה כי אישור העסקה נדרש בדחיפות רבה, בשל זכות הרוכש לחזור בו מההצעה אם לא יתקבל האישור לעסקה עד סוף חודש יולי, מציינים כי ההסכם "מטיב עם החברה ונכון", ויצמצם את חובותיה לטובת כלל נושיה. התמורה במכירה מבוססת על הערכת שווי שביצעה חברת הייעוץ הכלכלי בייקר טילי לזכויותיה של קמור בפעילות הספנות, והעניקה לה שווי של 3.25 מיליון דולר, שנקבע על בסיס שווי של כ-33 מיליון דולר לאוניות. זאת, בקיזוז ההתחייבויות וההלוואות שנלקחו למימון.

צו פירוק מהחודש שעבר

קמור, שהייתה בשליטתו של דני ברנר, פעלה בתחומי הנדל"ן והספנות, ובעברה גם החזיקה בזיכיון יבוא הרכב של BMW. החברה הפסיקה לשלם את התחייבויותיה לנושים באוקטובר 2012, ובדצמבר אותה שנה נכנסה להסדר על חוב אג"ח בהיקף של כ-100 מיליון שקל. מלבד החזקותיה המתוכננות להימכר כעת, החזיקה קמור בעבר, טרם כניסתה להליכי חדלות פירעון, ב-50% משש ספינות נוספות, שנמכרו.

אחרי שקמור, והחברה האם שלה אגרי, לא הצליחו לגבש הסדר חוב מול בנק הפועלים, לו היו חייבות כ-150 מיליון שקל, הבנק החל לנקוט הליכים נגד החברה שהסתיימו בפירוקה. במארס 2013 הוצא נגד קמור צו הקפאת הליכים, ועוה"ד פיגל ואולמן מונו כנאמנים לחברה. זמן קצר לאחר מכן ניתן צו פירוק זמני נגד קמור, ובחודש מאי האחרון ניתן צו פירוק בעקבותיו מונו פיגל ואולמן למנהלים מיוחדים.