מדיגוס לא עמדה בתנאי הנאסד"ק, וגם המסחר בארץ הופסק

המסחר במניה יחודש מחר ■ דיווחה שנאסד"ק טענה כי חסר לה מידע נוסף לגבי מניית החברה, וכי החברה תספק את המידע המבוקש ברגע שתקבל בקשה מסודרת המבהירה בדיוק מה חסר

כריס רולנד, מנכ"ל מדיגוס
כריס רולנד, מנכ"ל מדיגוס

חברת המכשור הרפואי מדיגוס, אשר מפתחת מכשירים לטיפול לא פולשני מחליף-ניתוח בצרבת חמורה, הודיעה הבוקר על כך שהמסחר ב-ADR שלה בנאסד"ק (איגרת העוקבת אחר מנייתה בתל אביב) הופסק. מאוחר יותר הודיעה החברה כי המסחר במנייתה בתל אביב יופסק גם כן, עקב עצירת המסחר ב-ADR.

מדיגוס נסחרה בתל אביב רגע לפני הפסקת המסחר לפי שווי של 114 מיליון שקל.

החברה דיווחה שנאסד"ק טענה כי חסר לה מידע נוסף לגבי מניית החברה, וכי מדיגוס תספק את המידע המבוקש ברגע שתקבל בקשה מסודרת המבהירה בדיוק מה חסר. ההודעה על המחסור במידע והדרישה להפסקת המסחר התקבלה ביום שישי בערב, כשעה לפני סגירת המסחר בארה"ב. בשלב זה לא ניתן לתקשר עם נאסד"ק בגלל הסופ"ש בארה"ב, ולכן הוחלט להפסיק את המסחר במניה בתל אביב בינתיים. המסחר במניה יחודש מחר.

המסחר ב-ADR החל רשמית ב-20.5, אך כמעט ולא התרחש בפועל. למדיגוס ישנם משקיעים אמריקאים, כך שמבחינה עקרונית לא הייתה אמורה להיות בעיה להמיר את מניותיהם ל-ADR, אך לא היו בעלי מניות שעשו זאת, למרות שהדבר אינו כרוך בינתיים בעמלה. לנאסד"ק אין דרישות למינימום מסחר ב-ADR, כך שלא בטוח כי זו הסיבה להפסקת המסחר, אולם בכל מקרה זו בעיה שהחברה תצטרך לפתור.