אלשטיין מציע הנפקת זכויות בחצי מיליארד שקל בדסק"ש

במסגרת המהלך, יגדיל בעל השליטה באי.די.בי את הזרמת ההון לחברה האם, שתשתתף בהנפקת דסק"ש

אדוארדו אלשטיין / צילום: רוני שיצר
אדוארדו אלשטיין / צילום: רוני שיצר

איש העסקים אדוארדו אלשטיין, בעל השליטה בקבוצת אי.די.בי, מנסה לחזק את ביטחונם של נושי החברה הבת דיסקונט השקעות (דסק"ש), ביכולתו לתמוך גם בה. היום שלח אלשטיין מכתב לחברי הדירקטוריונים של אי.די.בי ודסק"ש ובו הצעה למהלך כפול, במסגרתו יגדיל הוא את הזרמת ההון לאי.די.בי, בעוד שהיא עצמה תשתמש בחלק מהכספים לצורך השתתפות בהנפקת זכויות שתקיים דסק"ש.

כבר בתחילת מאי הגיש אלשטיין לאי.די.בי הצעה, במסגרתה התחייב להזרים לה עד 100 מיליון שקל נוספים, במסגרת גיוס הון בהיקף של עד 125 מיליון שקל שתקיים החברה בשני שלבים באוקטובר ובנובמבר השנה. כעת מציע אלשטיין להכפיל את היקף ההנפקה ואת היקף השתתפותו בה לעד 200 מיליון שקל.

בנוסף, מציע אלשטיין כי דירקטוריון דסק"ש יוציא אל הפועל מהלך של הנפקת זכויות בהיקף כולל של כ-500 מיליון שקל. הנפקת הזכויות תכלול ארבע סדרות שוות בגודלן של כתבי האופציה הניתנים למימוש למניות החברה, כך שכל סדרה תהיה בהיקף של כ-125 מיליון שקל.

אלשטיין מציע כי הסדרה הראשונה של האופציות תעמוד למימוש עד ל-21 בדצמבר השנה, כאשר מחיר המימוש ייקבע בהתאם לתנאי השוק, אולם לא יעלה על 6.53 שקל (לעומת 6.35 שקל היום).

בעלי האג"ח התרעמו

הסדרה השניה תעמוד למימוש שנה לאחר מכן במחיר מימוש שישקף פרמיה של 10% על זה של הסדרה הראשונה, ומנגנון דומה יתמחר גם את מחירי המימוש של הסדרות השלישית והרביעית, שיהיו ניתנות למימוש עד חודש דצמבר של השנים 2017 ו-2018.

עם זאת, לשתי סדרות אלו יצורף מנגנון שיאפשר מימוש במחיר נמוך יותר אם מהלך כזה יתבצע לפחות שנה לפני המועד האחרון למימושן.

אי.די.בי מחזיקה כיום ב-74% ממניות דסק"ש, ובמסגרת ההצעה היא מתחייבת לממש בכל מקרה את כתבי האופציה מהסדרה הראשונה שתקבל בהנפקת הזכויות וכך להזרים לחברה הבת 93 מיליון שקל במסגרת המהלך.

הצעתו של אלשטיין מגיעה לאחר שמוקדם יותר החודש התרעמו בעלי האג"ח של דסק"ש על כוונת החברה להזרים לחברה הבת סלקום סכום של עד 100 מיליון שקל במסגרת בהנפקת זכויות שהיא עתידה לקיים.

לדסק"ש חוב פיננסי בהיקף של 4.8 מיליארד שקל, עליו היא תידרש לשלם לאורך השנים ריבית של 1.3 מיליארד שקל. מרבית המשתתפים התמרמרו על ההחלטה להזרים הון לסלקום ותהו באשר לדחיפות לעשות זאת כבר כעת ועוד בטרם השלימה דסק"ש את תוכניתה העסקית.