עימות בין מועצת הכבלים לצ'רלטון: "ניצול ציני של אוהדי כדורגל"

המועצה אישרה לצופים לרכוש משחק בודד של בית"ר ירושלים במסגרת מוקדמות הליגה האירופית ביום חמישי בעלות של 10 שקלים - אך בצ'רלטון מוכנים למכור רק מנוי חודשי ב-70 שקל

יו"רית מועצת הכבלים והלוויין יפעת בן חי שגב / צלם: תמר מצפי
יו"רית מועצת הכבלים והלוויין יפעת בן חי שגב / צלם: תמר מצפי

המרכזיות הטלפוניות במועצת הכבלים והלוויין קרסו היום (ג'), לאחר שמאז שעות הבוקר מגיעות אל הגוף הרגולטורי פניות רבות של אוהדי בית"ר ירושלים, המוחים על ההחלטה שלא לאפשר לחברת צ'רלטון לשדר את משחקה של הקבוצה השבוע במסגרת הליגה האירופית, בערוצים ספורט 1 וספורט 2. זאת, לאחר שברשתות החברתיות ובאתרי אוהדי הכדורגל פורסמו מספרי הטלפון של המועצה, במטרה להפעיל עליה לחץ. פניות רבות הגיעו גם למשרדי צ'רלטון.

ל"גלובס" נודע כי יו"ר מועצת הכבלים והלוויין, ד"ר יפעת בן-חי-שגב, תולה את האשמה בהתנפלות עליה בחברת צ'רלטון עצמה, אשר לדבריה "נוטעת דיסאינפורמציה" בכל הקשור לקביעתה מאתמול (ב'), אשר פורסמה ב"גלובס".

בידיעה צוינה השתלשלות האירועים שהובילה להחלטתה של המועצה שלא לאפשר לצ'רלטון את שידור המשחק בחמישי הקרוב מול אורדבאסי מקזחסטן בערוץ בתשלום.

במועצה דרשו מצ'רלטון, כתנאי לשידור המשחק, לאפשר באופן חד-פעמי ללקוחות לרכוש לשידור את המשחק עצמו לבדו, בעלות של שקלים בודדים, מבלי להתחייב לרכישת הערוצים עצמם לתקופה ארוכה יותר - אולם בצ'רלטון סירבו.

מהמועצה הגיבו היום כי "המתווה עליה הסכימה יו"ר המועצה הוא שהאוהדים יוכלו לרכוש את המשחק בלבד, ולצפות בו מתחילתו ועד סופו תוך תשלום מופחת של 10 שקלים בלבד. למרות האישור החריג, חברת צ'רלטון מתעקשת כי מי שירצה לצפות במשחק ייאלץ לרכוש מנוי לחודש שלם לערוץ בתשלום שישדר אותו, וזאת בתשלום של 70 שקל".

בתגובתה ציינה יו"ר המועצה כי "מדובר בניצול ציני של האוהדים, חד וחלק. אין שום מגבלה טכנית לפתוח את הערוץ למנויים, לא בכבלים ולא בלוויין, לפרק זמן קצר של שידור המשחק או לפרקי זמן קצרים אחרים. רכישת מנוי לחודש שלם על מנת לצפות במשחק אחד היא התנהלות שאינה הוגנת כלפי הצרכנים, וזאת במשחק שנקבע מראש כמשחק שעליו להיות משודר בערוץ ללא תשלום. הדרישה של צ'רלטון לחייב את האוהדים ברכישת מנוי לחודש שלם כדי לצפות במשחק בודד אינה מקובלת על המועצה".

בחברת צ'רלטון לא הגיבו לדברים.