מנכ"לית פייסבוק ישראל מתחפרת בעמדת מגננה

היו שהרימו גבה כשהודיעו על המינוי שלה למנכ"לית פייסבוק ישראל, אבל עדי סופר-תאני מציגה הכנסות של 300 מיליון דולר בשנה מפרסום ■ לאחרונה היא הגישה תביעה בגין אובדן פרטיות, לאחר שאחד הגולשים, שמצא עצמו נפגע מפייסבוק, ביקש לחשוף את פרטיה האישיים ■ מי שהכנסותיה מבוססות על הוויתור שלנו על פרטיות, נכנסת למגננה

עדי סופר–תאני / צילום: רוני שיצר
עדי סופר–תאני / צילום: רוני שיצר

לא כך היו אמורות להיראות חגיגות השנה למינויה של מנכ"לית פייסבוק ישראל, עדי סופר-תאני. היא הייתה מעדיפה כנראה להרוויח עוד קצת זמן מתחת לרדאר, באנונימיות ובשקט היחסי שמהם נהנתה עד כה. אבל אז הגיע עו"ד גיא אופיר, והעלה אותה לכותרות.

אופיר, בעל משרד עורכי דין המתמחה בדיני אינטרנט, ניסה לפנות אל פייסבוק כדי שתסיר עמוד שבו אדם התחזה אליו והתכתב בצ'אטים עם קטינות. לאחר שכל מאמציו לאתר או להשיג כתובת או פרטי התקשרות עם החברה נכשלו, פנה במכתב לבאי-כוחה של החברה בישראל.

"כתרופה להתנהלותה של פייסבוק וכשירות לציבור", כתב, "בכוונתי לפרסם את פרטי יצירת הקשר של מנכ"לית פייסבוק ישראל בתור היותה נושאת משרה בכירה בפייסבוק, וזאת תוך 72 שעות". את פרטיה האישיים של סופר-תאני, הודה, השיג באמצעות חוקר פרטי.

סופר-תאני לא נשארה חייבת. בחודש שעבר הגישה תביעה לבית המשפט המחוזי בתל-אביב, שבמסגרתה ביקשה צו מניעה האוסר "לפרסם לציבור כל פרט אישי הקשור לתובעת ללא קבלת הסכמתה ורשותה, ובכלל זאת לא לפרסם מידע הנוגע לתעודת הזהות של התובעת, לכתובתה הפרטית, למספר הטלפון בביתה וכל מידע נוסף שברשותו של הנתבע".

לטענתה, עו"ד אופיר "מבקש 'להעניש'" אותה ואת בני ביתה, "בגין העובדה שהתנהלותה של חברה זרה מסחרית - פייסבוק העולמית - אינה נושאת חן בעיניו".