העיתונאי יואב יצחק, לפני יומיים: "תנ"צ ברכה מסוכן לציבור"

אתר האינטרנט News1, בבעלותו ובהובלותו של העיתונאי החוקר יואב יצחק, ניהל בשבועות האחרונים מערכה אגרסיבית מאוד נגד ראש יאח"ה

יואב יצחק / צילום: תמר מצפי
יואב יצחק / צילום: תמר מצפי

אתר האינטרנט News1, בבעלותו ובהובלותו של העיתונאי החוקר יואב יצחק, ניהל בשבועות האחרונים מערכה אגרסיבית מאוד נגד ראש יאח"ה, תנ"צ אפרים ברכה, שהתאבד אתמול בלילה.

יצחק פרסם ביום שישי האחרון, פחות מיומיים לפני מותו של תנ"צ ברכה, מאמר שכותרתו: "תנ"צ אפרים ברכה מסוכן לציבור".

במאמר טוען יצחק, כי "היועמ"ש יהודה וינשטיין, שגונן על תנ"צ ברכה במשך זמן רב, אמור להחליט תוך ימים: לעבור לחקירה פלילית גלויה נגד ברכה בגין שיבוש מהלכי חקירה ומשפט ועבירות שוחד ומרמה, וסילוקו מראשות יאח"ה".

עוד טוען יצחק כי בידי המחלקהל חקירות שוטרים מידע מפליל רב על ברכה: "המידע המצוי בידי מח"ש עצום ורב. הוא כולל ראיות חפציות, מידע מוכמן ועדויות. כמו-כן הוא כולל מידע פרטני וסנסציוני נפיץ ביותר, שיאפיל, עם פריצת החקירה הגלויה, על החקירות שהתקיימו בעשור האחרון בכלל ועל פרשת פישר-מלכה בפרט".

תנ
 תנ

בסיום המאמר כותב יצחק: "בשלב זה, ועל-מנת להימנע משיבוש החקירה, אנו נמנעים מחשיפת מידע מזעזע (נוסף) הנוגע לעבירות חמורות ביותר שביצע תנ"צ ברכה. סביר להניח: כשייוודע המידע ברבים, תקום מהומה גדולה בקרב הציבור בכלל ובמערכת המשפט בפרט ותיפתח תיבת פנדורה. אפילו חבריו הקרובים, ובהם קציני משטרה בדימוס, יקיאו אותו מקרבם.

"הערה: כלי התקשורת נמנעים מלחשוף את מעשיו של ברכה, משיקולים זרים, למרות המידע המצוי בידי עיתונאים רבים. נותרנו ב-News1 בבדידות מזהרת. אנו גאים בזאת. בעתיד הקרוב ייווכחו כולם: מילאנו את חובתנו בלא מורא ובלא חשבונות מיותרים. הבאנו לחשיפתו ולסילוקו של פושע, מתפקיד רגיש".